به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید جواد حسینی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح فضای آموزشی تحرک و جهش در مرکز دانشآموزان نابینا و کم بینای امام علی (ع) مشهد در جمع مدیران و مسئولان آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: تا دیروز توسعه بر مبنای سرمایه و منابع بود اما اکنون نظریههای توسعه مبنا را بر توسعه انسانی قرار دادهاند بر این اساس انسانها میتوانند در توسعه نقشآفرینی کنند و از مواهب آن نیز بهرهمند شوند.
رئیس سازمان آموزشوپرورش سازمان استثنایی کشور ادامه داد: نظریه دارایی محور به انسانها در مقابل نظریه کمبود شکل گرفته است در آسیبهای اجتماعی نیز این نظریه کاربرد دارد در واقع چرا آسیبهای اجتماعی شکل میگیرد بر اساس این نظریه باید پاسخ داد چرا که براساس کمبودهای انسانی آسیب به وجود میآید.
وی با بیان اینکه بالاتر از این نظریه، نظریه دارایی محور مطرح است در خصوص آن گفت: در این نظریه همه انسانها در مقابل نقصهایی که برخوردار هستند از داراییهایی نیز بهرهمند هستند که میتوان از این دارایی و سرمایه انسانی در جهت خلق توسعه نقش آفرینی کرد.
حسینی خاطرنشان کرد: در این نظریه امتداد توسعه و پیشرفت در واقع از امتداد حواس انسانی ناشی میشود، اما ممکن است یک جاهایی این حواس امتداد نیابد و درست حرکت نکند.
معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: نظام تعلیم و تربیت باید در چنین مواقعی جانشین آن حواس نداشته شود و حواس داشته انسانها را نیز به فعلیت در آورد.
وی تاکید کرد: به همین دلیل مناسب سازی یکی از جدیترین سیاستهایی است که ما در آموزشوپرورش استثنایی سخت به دنبال تحقق آن هستیم.
حسینی ضمن اشاره به اقداماتی که در حوزههای مختلف دانشآموزان با نیازهای ویژه در خصوص مناسبسازی انجام گرفته است از آمادگی این سازمان جهت تجهیز یک هزار و ۶۰۰ مدرسه به فضا و سالن ورزشی خبر داد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: اگر تحولات مبتنی بر توسعه را در جامعه میخواهیم باید ببینیم نهاد، سازمان، مدیر، کارگزار توسعه آفرین کیست بدون تردید نهاد اصلی تحول مبتنی بر توسعه آموزشوپرورش، سازمان اصلی تحول مبتنی بر توسعه مدرسه، واحد اصلی تحول مبتنی بر توسعه کلاس درس، مدیر اصلی تحول مبتنی بر توسعه مدیر آموزشگاه است و کارگزار فکور اصلی توسعه معلمان هستند.
انتهای پیام/ 70061