اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

قطع برق ۲۰۰ هزار مشترک گیلانی/گیر کردن اکیپ‌های کمکی برق در جاده امام‌زاده‌هاشم

قریب۲۴ ساعت از قطع بارش برف در استان گیلان می‌گذرد. بیش از ۲۰۰ هزار مشترک با قطعی برق مواجه بوده و برخی از شریان‌های اصلی مسدود یا عبور و مرور به‌کندی صورت می‌گیرد.

قطع برق ۲۰۰ هزار مشترک گیلانی/گیر کردن اکیپ‌های کمکی برق در جاده امام‌زاده‌هاشم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، بارش برف در گیلان علیرغم اطلاع قبلی و هشدارهای هواشناسی مشکلات عدیده‌ای را برای مردم به وجود آورده به‌گونه‌ای که تعدادی از شهرستان‌های گیلان ازجمله شهرستان لنگرود و لاهیجان باوجود تلاش‌های نیروهای خدماتی با قطعی برق ۴۸ ساعته مواجه شدند.

وضعیت شریان‌های اصلی و فرعی نیز وضعیتی نامناسب در برخی نقاط گزارش شده و تعداد بسیاری از مردم در منطقه سراوان و جاده قزوین به رشت و رشت به فومن در راه مانده‌اند.

بسیاری از مردم در راه مانده در منطقه سراوان به خانه‌های مردم، مساجد و خودروهای خود پناه بردند که با اتمام سوخت بنزین با مشکل مواجه و خودروهای خود را رها کردند و با پای پیاده مسیر را برای رسیدن به منطقه‌ای امن طی می‌کنند.

با توجه به وخیم بودن اوضاع در استان گیلان پس از بارش برف رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور برای رفع مشکلات این استان دستور تخصیص ۳۰ میلیارد تومان در قالب تنخواه‌گردان به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان را صادر کرد که این مبلغ برای تأمین هزینه‌های ضروری اولیه و بازسازی زیربناها و تأسیسات عمومی آسیب‌دیده ناشی از برف استان گیلان، اختصاص داده‌شده است.

همچنین با توجه به آسیب، قطعی برق گسترده در استان گیلان معاون رئیس‌جمهور و به درخواست اردکانیان و به‌منظور سرعت بخشیدن در رفع مشکل قطع برق، صبح امروز مبلغ ۲۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه‌وبودجه به شرکت توانیر پرداخت شد.

علیرغم توقف بارش برف در گیلان بسیاری از جاده‌ها در استان ازجمله محور قزوین به رشت و امام‌زاده هاشم مسدود و‌ یا تردد به‌کندی ادامه دارد و برای حل مشکل جاده در گیلان شب گذشته تجهیزات راهداری به گیلان ارسال شد.

آزادسازی خودروهای مسدود در گیلان

به گفته استاندار گیلان اقدامات رهاسازی خودروهای گیر کرده در برف شب گذشته پایان یافته و ترافیک در این اتوبان قزوین رودبار رشت به‌صورت سنگین بوده و اکیپ‌های فنی که از استان قزوین به گیلان آمده وارد شهرستان رودبار شدند.

ارسلان زارع یکی از دلایل قطعی برق در شهرستان‌های شرقی استان گیلان را پاره‌گی کابل‌های برق فشارقوی، متوسط و ضعیف دانسته و از اعزام اکیپ‌های موردنظر و شناسایی مناطقی که قطعی برق در آنجا وجود دارد از طریق بالگرد خبر داد و گفت اکیپ‌های موردنظر که از استان مازندران قصد ورود به گیلان را داشتند به‌صورت شهر به شهر به شهرستان‌های رودسر، لنگرود و لاهیجان می‌روند.

وی امیدوار است با تلاش‌های صورت گرفته و مستقر شدن اکیپ‌های موردنظر برق بسیاری از منطق آسیب‌دیده تا عصر و یا امشب وصل شود.

قطعی برق ۲۵۰ هزار مشترک برق در گیلان

رئیس ستاد مدیریت بحران استان گیلان از وصل شدن برق ۱۲۳ هزار خانوار تاکنون اشاره کرد و گفت امیدوار است از ۲۰۰ هزار مشترکی که برق آنان قطع‌شده هم إن‌شاءلله و با رفع مشکلات به‌زودی به شبکه برق وصل شوند.

زارع معتقد است آب ۶ هزار مشترکی که قطع است با وصل شدن برق آب این مشترکین وصل شود زیرا مشکل قطعی آب غیر این مورد در استان گیلان وجود ندارد.

سفر نوبخت و نجار به گیلان تا دقایقی دیگر

وی از سفر رئیس ستاد مدیریت بحران کشور به گیلان به همراه رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور برای بررسی میزان خسارت واردشده به گیلان خبر داد.

همچنین به گفته روابط عمومی شرکت توزیع برق گیلان ۲۰۰ نیرو با ۶۰ اکیپ از استان‌های هم‌جوار در حال ورود به استان است ولی در ورودی امام‌زاده هاشم گیرکرده و به‌محض ورود به استان ۱۸ اکیپ در شهرستان رشت مشغول و مابقی به دیگر شهرستان‌های استان فرستاده می‌شوند و اگر این اتفاق بی افتد برق مشترکین در رشت و دیگر شهرستان‌ها تا امشب وصل می‌شود.

برق مشترکین لاهیجانی تا امشب وصل می‌شود

شهرستان لاهیجان بیشترین آسیب را از بارش برف دیده و به گفته فرماندار این شهرستان تردد در جاده‌های اصلی این شهرستان با زنجیر چرخ امکان‌پذیر بوده و جاده‌های فرعی به‌زودی بازگشایی می‌شود.

میر غضنفری اعتقاد دارد دلیل اصلی قطعی برق شهرستان لاهیجان مشکل در پست ۶۳ کیلووات بوده و هم‌اکنون با تلاش‌های انجام‌شده برق ۳۰ درصد خانوارها وصل و بسیار امیدوار است برق مابقی خانوارها تا عصر و یا امشب وصل شود.

وی از عدم مشکل گاز و آب در لاهیجان خبر داد و گفت تمام گازهای مشترکین وصل و نانوایی‌ها و مراکز خرید آماده خدمات‌رسانی به مردم هستند.

انتهای پیام/۳۳۸۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول