اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

اقتصاد دانش‌بنیان با فکر و خلاقیت جوانان گره خورده است/ جایگاه دانش و پژوهش در گام دوم انقلاب

معاون پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری اصلی‌ترین ثروت برای توسعه کشور را انسان خلاق، توانمند، مبتکر و تولیدکننده دانش دانست و گفت: در اقتصاد دانش‌بنیان به اندیشه، فکر و خلاقیت جوانان توجه می‌شود.

اقتصاد دانش‌بنیان با فکر و خلاقیت جوانان گره خورده است/ جایگاه دانش و پژوهش در گام دوم انقلاب

داراب ظفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب را به دقت مطالعه کرده‌ام، گفت: مطالبات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم برای کار در پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار کارآمد بوده و مرتبط با نسل جوان است.

معاون پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته و مقام معظم رهبری برای تشکیل یک چشم‌انداز دقیق در جهت ادامه راه، این بیانیه را صادر کردند؛ ایشان تبیینی از گذشته و تجربیات انقلاب داشته و این تجربیات را چراغ راه آینده دانستند.

شعارهای انقلاب اسلامی، غنی، استوار و انعطاف‌پذیر

وی با بیان اینکه هر انقلابی بر اساس یک سری مبانی شکل می‌گیرد که اگر این مبانی دارای استواری، انعطاف‌پذیری و غنای لازم باشد، در حین فراز و فرودهایی که دارد، سقوط نمی‌کند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه شعارهای انقلاب اسلامی بر این مبانی استوار است.

ظفری عنوان کرد: زمانی تجربیات گذشته برایمان ارزشمند خواهد بود که فهم دقیقی از آن داشته باشیم.

معاون پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی، ضمن برخورداری از ظرفیت‌های بسیار، با چالش‌هایی نیز مواجه بودیم، لذا باید به درستی از ظرفیت‌ها استفاده و به چالش‌ها پاسخ داده می‌شد.

وی با تأکید بر اینکه جوانان باید بدانند که شرایط قبل از انقلاب چه بود، چگونه انقلاب شکل گرفت، چه ظرفیت‌ها و چالش‌هایی وجود داشت و اکنون باید چه اقداماتی انجام شود، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی در شرایطی اتفاق افتاد که با میراث فاسد پهلوی رو به رو بودیم، قدرت‌های بزرگ مقابل ما بودند و یک الگوی عملی نظام اسلامی نداشتیم، بنابراین باید طرحی مبتنی با اندیشه‌های دین اسلام طراحی می‌کردیم.

گذر از بحران‌ها با اتکا به توان داخلی و مدیریت جهادی

ظفری تصریح کرد: با مدیریت جهادی و با اتکا به باورهای داخلی، حوادث و مشکلات را پشت سر گذاشتیم.

معاون پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این ۴۰ سال انقلاب اسلامی برکات زیادی داشته است، گفت: پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه توسعه عمرانی، شرکت‌های دانش‌بنیان، سلول‌های بنیادی، فناوری نانو، صنایع دفاعی و زیست فناوری در این ۴ دهه داشته‌ایم.

وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم ابزارها و سرفصل‌هایی را بیان کردند که توجه به این سرفصل‌ها و استفاده از ابزارها ما را در پیمودن مسیر آینده و توسعه مبتنی بر اندیشه‌های اسلام راهنمایی می‌کند.

ظفری اضافه کرد: یکی از مهمترین ابزارهای گام دوم انقلاب که برای پارک علم و فناوری نیز حائز اهمیت است، جوانان هستند، برخی افراد به ثروت، پول و اموال جوانان نگاه می‌کنند در حالیکه در اقتصاد دانش‌بنیان به اندیشه، فکر و خلاقیت جوان دقت می‌شود.

ابزار توسعه کشور تولید دانش است

معاون پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری اصلی‌ترین ثروت برای توسعه کشور را انسان خلاق، توانمند، مبتکر و تولیدکننده دانش دانست و افزود: پارک علم و فناوری باید بسترها را برای جوانان فراهم کند تا بتوانند آموخته‌های خود را در سطوح مختلف به کار بگیرند، فارغ‌التحصیلان پذیرفته شده در پارک علم و فناوری دارای ایده خلاق هستند که باید تجاری‌سازی شود.

وی ادامه داد: این سازمان، مشاوره‌ها و آموزش‌هایی در سطح عالی برای این افراد انجام داده و از طرق مختلف همچون انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد برکت، راه‌اندازی صندوق شکوفایی و نوآوری و رایزنی با بانک‌ها، زمینه دریافت تسهیلات و کمک‌های مالی را فراهم کرده است.

ظفری یادآور شد: در آموزه‌های دینی، والاترین جایگاه به دانش و دانایان تعلق دارد، یکی از محورهای بیانیه گام دوم انقلاب نیز توجه به علم و دانش و پژوهش است.

معاون پارک علم و فناوری در پایان اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، در چهارمحال و بختیاری تنها یک دانشکده محدود وجود داشت و همه پیشرفت‌ها و توسعه‌های علمی مربوط به بعد از انقلاب است.

انتهای پیام/68023/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول