اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

سیر صعودی اقتصاد دانش‌بنیان در کشور/ افزایش فروش شرکت‌های دانش‌بنیان در سال 98

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته در سال 98، هم تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و هم رقم فروش آن‌ها رشد قابل توجهی خواهد داشت.

سیر صعودی اقتصاد دانش‌بنیان در کشور/ افزایش فروش شرکت‌های دانش‌بنیان در سال 98

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور عصر امروز با حضور در مرکز رشد واحدهای فناور چهارمحال و بختیاری ضمن بازدید از طرح‌های فناورانه جئانان استان از چهار طرح جدید رونمایی کرد.

 

رشد چشمگیر فروش شرکت‌های دانش‌بنیان در سال 97

سورنا ستاری در حاشیه این بازدید با بیان اینکه برای دوسال آینده برنامه‌های بسیاری در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان پیش‌بینی شده است، گفت: میزان نقش این اقتصاد در کشور به شدت در حال رشد است و در سال گذشته فروش شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از 90 هزار میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: طبق برآوردهای صورت گرفته در سال 98، هم تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و هم رقم فروش آن‌ها رشد قابل توجهی خواهد داشت.

تاخیر چهارمحال و بختیاری در حرکت به سمت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری تا حدی از این رشد عقب است، توضیح داد: حرکت در راستای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در چهارمحال و بختیاری کمی دیر شروع شد، به عنوان مثال فقط چهار ماه از تاسیس صندوق پژوهش و فناوری استان می‌گذرد.

ستاری خاطرنشان کرد: با این حال رشد قابل توجهی را در استان نسبت به سفر قبل شاهد هستیم اما هنوز با ظرفیت‌ها فاصله زیادی وجود دارد.

زیرساخت‌ها برای برگشتن جوانان تحصیل‌کرده به استان فراهم شود

وی ابراز امیدواری کرد: با تصمیماتی که امروز با مسؤولان ذی‌ربط گرفته می‌شود و در اختیار گذاشتن ظرفیت مناسب برای پارک علم و فناوری و همچنین سرمایه‌گذاری لازم اتفاقات خوبی در آینده رقم خواهد خورد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار داشت: زیرساخت‌ها در استان باید به‌گونه‌ای فراهم شود که جوانان تحصیل‌کرده چهارمحال و بختیاری برگردند و در داخل استان ارزش افزوده ایجاد کنند.

انتهای پیام/68023/م/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول