اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  فرهنگ عمومی

لزوم توجه به الگویی چون حاج قاسم برای پیشبرد بیانیه گام دوم انقلاب

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: امروز سردار سلیمانی می‌تواند به عنوان الگوی برجسته و مکتب زنده مورد توجه همگان به ویژه نسل جوان قرار بگیرد. اگر بخواهیم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را پیاده‌سازی کنیم، باید از الگوهایی چون سردار سلیمانی بهره ببریم.

لزوم توجه به الگویی چون حاج قاسم برای پیشبرد بیانیه گام دوم انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدمحمدرضا موالی‌زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در نشست خبری بیانیه تفصیلی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور که پیش از ظهر امروز (یکشنبه ۲۰ بهمن) درباره «تبیین مؤلفه‌های مکتب شهید سردار سلیمانی» برگزار شد، گفت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ستادی با عنوان «ستاد هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» با ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده که دستگاه‌های مختلف در آن حضور دارند.

وی ادامه داد: در این ستاد ۳ برنامه با محوریت زمانی شهادت تا اربعین سردار سلیمانی، برنامه یک‌ساله و برنامه بلندمدت با موضوع فعالیت‌های فرهنگی، هنری، رسانه و فضای مجازی پیرامون شخصیت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در نظر گرفته شده است.

۱۳‌ دی‌‌ماه روز جهانی مقاومت

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اعلام نامگذاری روز ۱۳‌ دی‌‌ماه (شهادت سردار سلیمانی) به عنوان روز جهانی مقاومت، شهادت الگوی اخلاص و عمل، خاطرنشان کرد: این اقدام که به پیشنهاد بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس مطرح شده بود، توسط شورای فرهنگ عمومی کشور تصویب و در نهایت در تقویم رسمی کشور درج شد.

وی با اشاره به صدور بیانیه‌ای در جهت تبیین مؤلفه‌های مکتب شهید سردار سلیمانی ادامه داد: سردار سلیمانی یک اسطوره‌ای عینی و ملموس است، وی با مردم زیست و همیشه تأثیرگذاری او در مقابل چشم همگان خواهد بود، اگر بخواهیم در گام دوم انقلاب اسلامی در رابطه با سردار سلیمانی درست قدم برداریم، باید از شخصیت ایشان به عنوان یک الگوی برجسته مدیریت جهادی استفاده کنیم.

لزوم توجه به الگو بودن حاج قاسم برای پیشبرد بیانیه گام دوم

موالی‌زاده بیان داشت: امروز سردار سلیمانی می‌تواند به عنوان الگوی برجسته و مکتب زنده به خوبی مورد توجه همگان به ویژه نسل جوان قرار بگیرد، در همین راستا در شورای فرهنگ عمومی کشور دستور جلسه‌ای با عنوان گام دوم انقلاب اسلامی مطرح و در این زمینه بحث و تبادل‌نظر را داشته‌ایم، اگر بخواهیم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را پیاده‌سازی کنیم، باید از الگوهایی چون سردار سلیمانی بهره ببریم.

وی درباره تأثیرگذاری شخصیت سردار سلیمانی بر افکار عمومی جهان گفت: تأثیرگذاری سردار سلیمانی پس از شهادتش نیز برای همگان بارز بود. همانطور که در شهادت امام حسین (ع) نیز پس از شهادت شاهد تأثیرگذاری ایشان بر افکار عمومی پس از گذشت ۱۴۰۰ سال هستیم، مسلماً شهادت این سردار پایه‌های قدرت‌های استکباری را لرزانده و این کار سهل و آسانی نیست و به همین دلیل شورای فرهنگ عمومی ۱۳‌ دی‌ماه را روز جهانی مقاومت نامگذاری کرد.

شخصیت سردار سلیمانی دارای ابعاد جهانی است

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: سردار سلیمانی صرفاً چهره‌ای متعلق به جهان تشیع نبود، بلکه شخصیت او دارای ابعاد جهانی است. دشمن نیز به خاطر همین بزرگی شخصیت سردار دست به شهادت مظلومانه ایشان زد و شب هنگام با پیشرفته‌ترین ابزار نظامی این سردار بزرگ را به شهادت رساند، این نشان‌ می‌دهد که خون او تأثیر خود را در جوامع جهانی خواهد گذاشت.

وی درباره طرح مجدد معامله قرن از سوی ترامپ افزود: ترامپ تصور می‌کرد با هم‌پیمانان خود می‌تواند معامله یا طرح ننگین قرن را محقق کند. اما مقاومتی که در گستره جهان در مقابله با معامله قرن صورت گرفت تمام نقشه‌های او را بر هم زد. دنیای امروز به این نتیجه رسیده است که تصمیمات ترامپ غیرمنطقی و تضعیف‌کننده حقوق بشر است و با شهادت سردار سلیمانی این موضوع بیش از گذشته بر همگان واضح و روشن شد.

موالی‌زاده خاطرنشان کرد: مقاومت‌های کشورهای اسلامی در منطقه سبب شده است که وقتی ترامپ معامله قرن را مطرح می‌کند، سایر ملت‌ها در مقابل آن موضع‌گیری می‌‌کنند، البته نباید فراموش کرد که خون سردار شهید سلیمانی موجب آگاهی‌سازی جهان نسبت به اقدامات تروریستی ترامپ نیز شد.

مکتب حاج قاسم می‌تواند در ادامه مکتب عاشورا باشد

وی با بیان اینکه وقتی فردی از دایره فردیت خارج شده و ابعاد وجودی او می‌تواند بر قلوب انسان‌ها نفوذ کند تأثیرگذاری و رفتار او را باید به عنوان یک مکتب دانست،‌ ادامه داد: هدف ما این است که شخصیت سردار را در چارچوب یک مکتب و به عنوان یک الگو به نسل جوان معرفی کنیم، این مکتب می‌تواند در ادامه مکتب عاشورا و مکتب رسول اکرم (ص) باشد، در حال حاضر ایشان را باید به عنوان یک الگوی مجسم در مقابل چشم خود دید، این الگوها می‌توانند به راحتی انسان را شکوفا کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: در آستانه چهلمین روز شهادت آن سردار بزرگ و همزمان با سالگرد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و یوم‌الله ۲۲بهمن بیانیه تفصیلی درباره تبیین مؤلفه‌های مکتب سردار شهید سلیمانی از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور منتشر می‌شود و مهم این است که مؤلفه‌های این مکتب فراگیر به عنوان الگوهای عملی استفاده شود.

وی در پایان گفت: ما به عنوان شورای فرهنگ عمومی کشور احساس می‌کنیم که فرهنگ عمومی ما می‌تواند با بهره‌گیری از مکتب سردار سلیمانی به بالندگی بیشتر دست پیدا کرده و با بهره‌گیری از این الگو به سمت تعالی حرکت کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول