اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آیت الله علم الهدی: اینکه برخی از مسؤولین رده‌بالا با دشمن هم‌صدا می‌شوند مایه تأسف است

آیت الله علم الهدی گفت: چیزی که مایه تأسف ما است این است که عده‌ای از مسؤولین رده‌بالا با دشمن هم‌صدا شوند.

آیت الله علم الهدی: اینکه برخی از مسؤولین رده‌بالا با دشمن هم‌صدا می‌شوند مایه تأسف است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس که ظهر امروز در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: در این ۴۱ سال که انقلاب با همه تهاجم‌های دشمن دوام آورده به خاطر حضور مردم درصحنه بوده است و آن چیزی که دشمن بر روی آن به‌عنوان قدرت نظام تحلیل می‌کند، حضور مردم درصحنه‌ها است.

امام‌جمعه مشهد یادآور شد: دشمنی‌های آمریکا با مردم ما به خاطر حضور درصحنه انقلاب است، این ابزار انقلاب است و باید حفظ شود و مانور گاه حضور درصحنه امسال حضور در ۲۲ بهمن و شرکت در انتخابات است.

وی افزود: هرسال دهه فجر را از ۱۲ تا ۲۲ بهمن می‌گرفتیم، دهه فجر دوم امسال ما از روز ۲۲ بهمن تا روز انتخابات برگزار می‌شود، حضور مردم در انتخابات باید کپی ‌دومی از حضور مردم در ۲۲ بهمن باشد، تمام دشمنی دشمنان ما نیز متوجه همین مسئله است.

علم الهدی اضافه کرد: مشارکت شما در انتخابات و 22 بهمن، تحلیل دشمن را در قدرت نظام چند برابر بالا می‌برد، به همین خاطر قصد دارد یکی از این دو را خنثی کند، اولین مسئله آن‌ها هجمه به شورای نگهبان است تحت عنوان اینکه این انتخابات نیست بلکه انتصابات است، این را ترویج می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه تصریح کرد: همین الآن که عده‌ای را رد و تأیید کرده‌اند، هر‌ کرسی مجلس در مشهد ۵۲ کاندید دارد، آیا رد صلاحیت‌ها رقابت را از بین برده است؟ ابتدای کار هر کرسی ۱۰۰ نفر داوطلب داشت و الآن به ۵۲ نفر متقاضی رسیده است، کجای دنیا یک کرسی ۵۲ کاندیدا دارد؟ این چشم‌بندی نیست، دشمن این را بهانه کرده تا حضور را کم‌رنگ کند.

اینکه برخی از مسئولین رده‌بالا با دشمن هم‌صدا می‌شوند مایه تأسف است

وی افزود: چیزی که مایه تأسف ما است این است که عده‌ای از مسئولین رده‌بالا با دشمن هم‌صدا شوند، رهبری در سخنرانی دو روز پیش خود به آیه‌ای اشاره کردند، در معامله‌ای در زمان پیامبر (ص) حضرت علی (ع) با یکی از اصحاب اختلاف پیدا کردند و امیرالمؤمنین (ع) گفت به پیغمبر مراجعه کنیم تا قضاوت کند، ولی صحابه گفت من به پیامبر مراجعه نمی‌کنم چون علی آشنای پیامبر است و به نفع او قضاوت می‌کند.

علم الهدی تأکید کرد: بعد از این ماجرا آیه‌ای که رهبری دو روز پیش در سخنانی خود تلاوت کردند نازل شد که معنی آن این است که عده‌ای از آدم‌ها هستند که وقتی پیامبر می‌خواهد حکم کنند اعتراض می‌کنند اما وقتی به نفع آن‌ها باشد به پیامبر مراجعه می‌کنند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان متذکر شد: رهبری فقط اشاره کردند، خداوند در آیه بعدی می‌گوید دلیل این کار یکی از این سه علت است، یا در دل‌های آن‌ها مرض و بیماری است، یا شکاک هستند و باور نکرده‌اند و یا می‌ترسند خدا و پیغمبر حق آن‌ها را از بین ببرند.

آیت‌الله علم الهدی در خطبه‌های اول نماز جمعه نیز گفت: کلام ما در خطبه‌ها درباره مصادیق تقوا در جریان خانواده بود، مصداق تقوا در خانواده عمل کردن هر یک از همسران به وظیفه و تکلیف زندگی مشارکتی خودشان است و در تمام تقسیم تکلیف زن و مرد در کانون زندگی خانواده کفالت زندگی به عهده مرد است و مدیریت زندگی به عهده زن است.

امام‌جمعه مشهد خاطر نشان کرد: خانواده آرامشگاه و پرورشگاه است، این اصل ماهیت خانواده است که در این کانون بایستی آرامش برای افراد خانواده فراهم شود، این خانواده کانون پرورش و تربیت انسان‌هایی است که در آینده سازنده جامعه بشری هستند.

وی افزود: مدیر پرورشگاه خانم خانه است، چیزی که مهم است این است که آرامش در کانون این زندگی با مسئولیت و مدیریت زن خانه فراهم می‌شود، این‌که در کنار هر مرد موفق زنی فداکار است، فداکاری زن مربوط به تأمین آرامش برای مرد موفق است، این مرد موفق وقتی در یک آرامش کامل در زندگی مدیریت می‌شود طبیعی است در همه فعالیت‌های بیرونی خود انسان موفقی خواهد بود.

انتهای پیام/ 70041/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول