اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

انقلاب، اسلام بایکوت شده را از چهار دیواری مساجد به زندگی بشر برگرداند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: انقلاب ما اسلام بایکوت شده و خدای حذف شده در زندگی بشر را از چهار دیواری مسجدها بیرون کشید وبه عنوان قدرت بر هم زننده معادلات بین المللی در دنیا مطرح کرد.

انقلاب، اسلام بایکوت شده را از چهار دیواری مساجد به زندگی بشر برگرداند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت الله سید احمد علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در گردهمایی گروه‌ها و فعالان جهادی طلاب استان که در دفتر نمایندگی ولی‌فقیه برگزار شد، ضمن تبریک دهه مبارک فجر، خطاب به حاضران اظهار کرد: شما پیروزی انقلاب مقدس اسلامی، امام و دفاع مقدس را درک نکرده‌اید، همه را در این تصویر و صدایی که دیدید روی عشق فطری و اخلاص برخاسته از ایمانتان تحلیل کردید و برداشته‌های مومنانه‌ای نسبت به جریان انقلاب مقدس اسلامی دارید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: حقایقی در این انقلاب وجود دارد که قابل تصویر نیست، وضعیتی که افراد مختلف در این مراحل قبل از پیروزی انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب داشتند، متفاوت است. این انقلاب مقدس، انقلاب یک کشور یا نظام به حق نبود این انقلاب اسلامی بود، اینگونه نبود که مردمی به تنگ بیایند و انقلاب ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب‌ها معمولا انفجاری یا هدفی و ارادی است، افزود: انقلاب‌های دنیا حتی انقلاب‌های بزرگ از قبیل انقلاب کبیر فرانسه، انقلاب‌های انفجاری بوده است، مردمی از تبعیض، فقر و تجمل‌پرستی‌ها به تنگ آمده بودند و دست به انقلاب زدند.

آیت الله علم الهدی خاطر نشان کرد: در انقلاب‌های انفجاری فقط موضوع انفجاری اثرگذار است در مراحل اولیه درخواست مردم تأمین می‌شود ولی بعد از مدتی ممکن است همان ظلم‌ها حتی در قالب جریان انقلابی بر مردم مسلط شود.

 نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: انقلاب اکتبر روسیه انفجاری بود و چند صباحی نگذشته بود که استالین در رأس قدرت قرار گرفت و جنایت‌های زیادی انجام داد، مردم نمونه آن را ندیده بودند، استالین به عنوان رهبر انقلابی بر روسیه مسلط شد و مظالمی را که حتی تزارها انجام نداده بودند انجام داد، این نتیجه انقلاب انفجاری است.

وی افزود: انقلاب اسلامی انقلاب ارادی بود، خانمی که از پایین خیابان چادر سر کرد و با بچه به میدان «10دی» آمد و زیر زنجیرهای تانک کشته شد؛ به خاطر انفجار نبود، از اثر گرسنگی و فقر نبود، خانم متدینه‌ای بود که وقتی از او سوال می‌کردند چرا با بچه به میدان گلوله‌ها می‌روی جواب می‌داد مرجع تقلید من به من دستور داده از اسلام حمایت کنم و نظام ستم شاهی، نظام دشمنی اسلام است.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: این انقلاب ارادی در یک موقعیتی که در دنیای آن روز با حاکمیت مدرنیسم در کشورهای اروپایی و امریکایی با قدرت مدرنیسم و توسعه و نفوذ در سایر کشورهای دنیا که عامل تضمین کننده سیادت اروپا و غرب به کشورهای جهان بود و مسئله خدا و دین از زندگی بشر حذف شده بود، اسلام را به زندگی مردم بازگرداند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: جریان مدرنیته به دو بلوک سرمایه‌داری و لیبرالیسم و کمونیستی وسیوسیالیم تقسیم شد، در بلوک سوسیالیم خدا افیون ملت‌ها بود و در بلوک سرمایه‌داری خدا مانع رشد بشر بود. انقلاب ما اسلام بایکوت شده و خدای حذف شده در زندگی بشر را از چهار دیواری مسجدها بیرون کشید و به عنوان قدرت برهم زننده معادلات بین‌المللی در دنیا مطرح کرد.

وی افزود: نقش اصلی انقلاب این بود که دنیا را تکان داد، اسلام و خدا و دین حذف شده از زندگی مردم را، دوباره به عرصه زندگی مردم به عنوان دکترین سیاسی مطرح کرد، اصل انقلاب اسلامی این بود، فقط امام و اطرافیانش این برداشت را از انقلاب داشتند، مردم حساب می‌کردند که نظام ستم شاهی سقوط کرد و یک نظام مبتنی بر اسلام روی کار می‌آید.

آیت الله علم‌الهدی تصریح کرد: حتی کسانی که در رأس دولت موقت بودند همین تفکر را داشتند، بازرگان می‌گفت شاه رفت، شما به مساجد و مدارس برگردید، نظام دینی را حاکم می‌کنیم و کشور را اداره می‌کنیم، این حرف نخست وزیری بود که روزی مانند دیروز نخست وزیر شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: نظام حکومتی به عنوان اهرم انقلاب بود، این فقط اهرمی در دست انقلاب برای توسعه انقلاب بود که آن روز این برداشت نمی‌شد و عموم مردم این فکر را نمی‌کردند.

وی افزود: آیت الله مصباح در سال‌های اول انقلاب بحثِ آزادی در تلویزیون بین بعضی از بزرگان و تئوریسین‌های توده‌ای گذاشتند، آیت‌الله مصباح در تلویزیون مباحثه داشتند و شهید بهشتی مجری بود، نتیجه این شد که طرف مقابل که احسان طبری بود مسلمان شد و کتابی نوشت.

آیت‌الله علم الهدی ادامه داد: آیت الله مصباح می‌فرمودند در آن زمان یک ساعت قبل از مباحثه می‌رفتیم و با آیت الله بهشتی مطالب را با هم مرور می‌کردیم، یکی از آقایانی که اکنون جزو مسؤولان است در آن زمان مسؤول شورای نظارت بر صدا وسیما بود و در جلسات ما شرکت می‌کرد، ایشان فرمودند یک روز صحبت این شد که این انقلاب چه می‌شود، فرمودند این آقا گفته است این انقلاب تا وقتی امام خمینی(ره) زنده است باقی است، بعد از این که امام(ره) از دنیا رفتند مانند لبنان می‌شود، لبنان آن زمان درگیر جنگ داخلی بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی یاد آور شد: آن کسی که این حرف را زد مسؤولیت داشت و جزو نزدیکان امام(ره) بود، شما به دنیا آمدید و در انقلاب رشد کردید، امروز افسران جنگ نرم در عرصه جهاد و این انقلاب شما هستید، چهل سال دوم انقلاب شروع شده و رهبری در بیانیه گام دوم وعده دادند که این چهل سال دوم به ظهور می‌انجامد.

وی خطاب به طلاب حاضر در جلسه اظهار کرد: جهادگر امروز و مدافع صد در صد انقلاب شما هستید، افسران جنگ نرم که با دشمن می‌جنگند شما هستید، در حالی که روزی که انقلاب به پیروزی رسید افرادی بودند که اینگونه حرف‌هایی می‌زدند، روزی که شما را نداشتیم انقلابمان 40 ساله شد، امروزی که انقلاب شما را دارد به کجا خواهد انجامید.

هر فرصت جهادی به عنوان یک ابزار برای رسیدن به هدف است

آیت الله علم الهدی ادامه داد: شما جلودار انقلاب و جهادگر هستید،  شما به عنوان عنصر جهادی باید توجه کنید که هر حرکتی که دارید، به منزله یک ابزار برای رسیدن به هدفی والاتر یعنی اسلام و انقلاب است و خط خدمتگزاری نوکری در خانه امام زمان(عج) است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه طلبه، نوکر در خانه امام زمان(ره) است، افزود: در تشکیلات وجود اقدس امام زمان(عج) بحث پیرمرد و جوان مطرح نیست، امام زمان(عج) به کسی توجه دارد که موثرتر است و در درگاه امام با اخلاص بیشتری خدمت می‌کند.

وی تصریح کرد: حضرت به دنبال کسی هستند که اکنون بیشتر به درد می‌خورد، هیچ معیار دیگری نیست، معیار فقط اخلاص در خدمت بقیه‌الله است. مسائل را سطحی نبینید بلکه به عمق آن توجه کنید، شور و هیجانی که برای شهادت شهید سلیمانی پیش آمد برای هیچ شهیدی پیش نیامد.

آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه سرباز مخلص امام زمان(عج) باشید، گفت: بعضی‌ها را دیده‌ایم که در عالم طلبگی درسخوان بوده‌اند اما فقط به فکر این بودند که درس بخوانند و در مقطع بالای روحانیت قرار بگیرند، هیچ کاری هم جز این انجام نمی‌دادند و خدمتی در عرصه طلبگی نداشتند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ضمن بیان اینکه درس خواندن در طلبگی سرمایه است، تاکید کرد: من هر چقدر درس خوانده‌ام اثر بخش هستم، درس را اصل بدانید، اما این را بدانید در عین اینکه درس می‌خوانید نوکر هستید و یادتان نرود که نوکری کنید، انسان وقتی نوکر می‌شود باید نوکری کند.

وی ادامه داد: طلبه هر چقدر بیشتر درس خواند بیشتر می‌تواند نوکری کند، مسئله جهادگری شما در کنار درس خواندن امتیازی است که مورد توجه و پسند امام زمان قرار دارد پس سعی کنید این نوکری را در عین درس خواندن حفظ کنید.

تاسیس قرارگاه جهادی معاونت تبلیغ حوزه به نام شهید سلیمانی

در ادامه این دیدار، معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان گفت: معاونت تبلیغ با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب و در راستای ایجاد بستری برای هم‌افزایی و فراگیر کردن گفتمان جهادی، قرارگاهی به نام شهید سلیمانی ایجاد کرده است.

حمید ایزدی ادامه داد: این قرارگاه در مدت اندکی بعد از تشکیل، اقداماتی مانند تشخیص ضرورت‌ها و تعیین گام‌ها با اولویت جهت حرکت سریع چابک و موثر، طراحی سامانه جهادی جهت اطلاع بهتر از وضعیت، مسئله یابی دقیق جهت کمک‌رسانی به سیل زدگان، پیش گامی در عرصه کمک‌رسانی و تجمیع کمک‌های واصله جهت بازسازی مدارس در فروردین آینده، ایجاد اطلس مناطق محروم و کم برخوردار، استقبال از طرح‌های ارائه شده گروه‌های جهادی، تشکیل گروه‌های جهادی در همه مدارس تحت نظر مدارس علمیه، برنامه‌ریزی جهت حضور فعال طلاب در رابطه با رسالت حوزویان، اقناع جامعه به منظور انتخابات حداکثری، داشته است.

انتهای پیام/ 70061

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول