اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

۸۴۰ میلیون دلار صادرات استان مرکزی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: در ۱۰ ماه سال جاری ۸۴۰ میلیون دلار صادرات در استان مرکزی صورت گرفت.

۸۴۰ میلیون دلار صادرات استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سعید فرخی ظهر امروز در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه استان مرکزی با یک و نیم میلیون نفر جمعیت حدود سه هزار واحد صنعتی دارد اظهار کرد: نرخ بیکاری استان مرکزی در سال گذشته به هشت و چهار دهم درصد رسید و این استان به لحاظ کاهش این نرخ رتبه سوم کشور را داشت و این جایگاه تا تابستان امسال حفظ شد و  نرخ تورم استان مرکزی نیز در دی‌ماه سال جاری  به ۴۱ و سه دهم درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: در ۱۰ ماه سال جاری ۲۳۹ فقره مجوز  تاسیس با سرمایه ۸۵ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۵ هزار نفر صادر شده است که این تعداد نسبت به مشابه قبل ۳۰ درصد افزایش یافته است و در این بازه زمانی  ۸۴۰ میلیون دلار صادرات در استان مرکزی صورت گرفته که از نظر مبلغ با احتساب ارزش‌گذاری جدید نسبت به قبل یک و نیم درصد افزایش یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی ادامه داد : ۲۵۱ فقره پروانه بهره‌برداری با اشتغال ۲ هزار و ۵۰۰ نفر و سرمایه‌گذاری حدود ۱۱ هزار میلیارد ریال در این مدت در استان مرکزی صادر شده است.

فرخی افزود: این استان با ۹۰ هزار پروانه بهره‌برداری و تولید بیش از ۲ میلیون تن محصولات کشاورزی یکی از استان‌هایی است که تولیدات کشاورزی آن بیش از نیاز استان است.

وی با بیان اینکه  ۲۱ نشست ستاد اقتصاد مقاومتی در سال جاری با ۲۰۰ مصوبه در نقاط مختلف استان مرکزی با ریاست استاندار این استان برگزار شده است اظهار داشت : سه طرح بزرگ  اقتصاد مقاومتی در این استان با پیش‌بینی ۱۰ هزار فرصت شغلی در دست اقدام است که به لحاظ پیشرفت فیزیکی از وضعیت خوبی برخوردار است و استان مرکزی در این خصوص رتبه دوم را دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی بیان داشت: تعداد واحدهای اقتصادی مشکل‌دار استان مرکزی از ۷۱ واحد در سال ۹۷ به ۳۷ مورد کاهش یافته است و  تعداد حقوق معوق کارگران این واحدها در این مدت ۴۲ درصد و تعداد کارگران این واحدها ۴۸ درصد کاهش یافته است.

فرخی تاکید کرد: در ایام‌الله دهه مبارک فجر، بیش از ۱۶۰ طرح اقتصادی با سرمایه‌گذاری ۲۲ هزار ریال در این استان به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی ۱۶ طرح اقتصادی نیز آغاز می‌شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی هم در این نشست گفت: رتبه این اتاق از ۲۳ کشور در سال ۹۶ به رتبه پنجم رسیده که این امر توفیق بزرگی است.

منوچهر توسطی افزود: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی در سال جاری، ۸۳ مصوبه داشته که ۲۶ مورد ملی و ۵۷ مورد استانی بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول