اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

صادرات در حوزه صنایع و معادن را جایگزین نفت کنیم

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: به جای صادرات نفت، از ظرفیت‌های مختلفی که در حوزه صنایع، معادن، کشاورزی و محصولات پتروشیمی داریم برای کشور درآمدزایی کنیم.

صادرات در حوزه صنایع و معادن را جایگزین نفت کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی صبح امروز در آیین افتتاح ساختمان جدید اتاق بازرگانی استان مرکزی اظهار کرد: دولت باید بسترهای لازم را برای توسعه اقتصادی در کشور فراهم کند و با افزایش ثروت در جامعه و پس از ارائه خدمات عمومی به مردم، مالیات از مردم و فعالان اقتصادی دریافت کند.

وی با تأکید بر اینکه نباید اجازه داد افراد در جامعه دچار فقر شوند افزود: نقش دولت سیاست‌گذاری است و مسئولان نیز باید صیانت از حقوق مردم، ایجاد روابط تجاری، اقتصادی و بازرگانی داخلی و بین‌المللی سالم را سرلوحه اقدامات خود قرار دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تأکید کرد: با ساختمان‌سازی به جایی نمی‌رسیم چراکه سالن‌های اداری، سخنرانی و... به‌اندازه کافی وجود دارد در حال حاضر مشکل تولید وجود دارد و باید با افزایش تولید صدها برند در بازار جهانی عرضه کنیم و به‌جای صادرات نفت، از ظرفیت‌های مختلفی که در حوزه صنایع، معادن، کشاورزی و محصولات پتروشیمی داریم برای کشور درآمدزایی کنیم.

دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه کشور با تولید فعال، ارزش‌افزوده و قدرت صادرات آباد می‌شود گفت: ظرفیت‌های تولید انرژی در استان به‌واسطه فعالیت پالایشگاه، پتروشیمی و نیروگاه، استان را در دنیا و منطقه، بین‌المللی کرده است و انتظار می‌رود در مقابل این جبهه اقتصادی، موانع تولید را از پیش روی برداشت تا شاهد بهبود رونق اقتصادی و افزایش تولید در استان باشیم.

ایجاد اشتغال 13 هزار فرصت شغلی در استان

استاندار استان مرکزی نیز در این آیین گفت: در دهه مبارک فجر سال جاری بیش از سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان طرح در استان به بهره‌برداری می‌رسد که این میزان اعتبار در راستای راه‌اندازی طرح‌ها به همت فعالان اقتصادی، در مقایسه با مشابه سال گذشته، هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

سید علی آقازاده افزود: چنانچه حیطه اختیارات مدیران استانی با انجام اقدامات کارشناسی افزایش یابد، بیش از ۶۰ درصد مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه صنعت، معدن و کشاورزی رفع می‌شود.

 

وی تأکید کرد: حمایت‌های بخش دولتی و تلاش‌های فعالان اقتصادی استان مرکزی باعث شد طی یک سال گذشته ۱۲ واحد صنعتی تعطیل استان از جمله آونگان اراک، صنایع نخ خمین و مقره‌سازی ساوه به چرخه تولید بازگشتند.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه با وجود تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی دشمنان، شرایط اقتصادی استان مرکزی مطلوب است ادامه داد: سال گذشته میزان صادرات استان از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد و سال جاری نیز پیش‌بینی می‌شود این مهم رشد چشمگیری داشته باشد.

آقازاده خاطرنشان کرد: تعهد سال جاری استان مرکزی ایجاد اشتغال ۱۲ هزار فرصت شغلی است اما تاکنون ۱۳ هزار فرصت ایجاد شده و تا پایان سال این مهم به ۲۰ هزار فرصت می‌رسد.

اختیارات مدیران استانی افزایش یابد

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان مرکزی نیز در این آیین گفت: مشکلات ناشی از محدودیت اختیارات در حوزه مدیران استان سبب بروز مشکلات در راستای فعالیت فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع شده است که می‌طلبد در این راستا تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود.

منوچهر اویسی اظهار کرد: در شرایطی که تحریم‌های دشمن درصدد قطع شریان‌های اقتصادی کشور است، انتظار می‌رود اختیارات مدیران استان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب وحدت کلمه رمز پیروزی است بیان داشت: در شرایط کنونی باید در کشور و به‌تبع آن در استان، وفاق و همدلی به دور از نگرش‌های سیاسی و جناحی صورت گیرد و محور فعالیت‌ها در راستای تأمین منافع ملی کشور باشد تا روز به‌روز شاهد سرافرازی نظام جمهوری اسلامی باشیم.

اویسی تأکید کرد: استان در حوزه‌های صنعت، معدن و کشاورزی از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است از این روز انتظار می‌رود با افزایش اختیارات مدیران استان بتوان گام‌های مؤثری در راستای رفع مشکلات فعالان اقتصادی، افزایش صادرات غیرنفتی و بهبود فضای کسب و کار در استان برداریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول