اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

معرفی حقیقت دین از مأموریت‌های روحانیت است/ طنین پیام انقلاب اسلامی در سراسر دنیا

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران معرفی حقیقت دین را از مأموریت‌های روحانیت دانست و گفت: وجود یک نظام چهل ساله ولایی بسیار امیدبخش است چرا که طنین انقلاب اسلامی امروز نه تنها در منطقه بلکه به گوش سراسر دنیا رسیده است.

معرفی حقیقت دین از مأموریت‌های روحانیت است/ طنین پیام انقلاب اسلامی در سراسر دنیا

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در نشست بصیرتی علما و روحانیون و گرامیداشت ایام الله دهه فجر که در سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران برگزار شد، اظهار کرد: هر مجموعه‌ای هدفی دارد که اگر آن هدف را گم کند مسیرش را نیز گم می‌کند.

وی ادامه داد: باید دانست فلسفه وجودی روحانیت چیست و روحانیت باید همواره به این امر توجه داشته باشد و نباید تبدیل به یک مسؤول پشت میز نشین شوند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران مبلغ و مبین بودن، دفاع همه جانبه از دین و تلاش برای اقامه دین خدا را به عنوان سه رسالتی که از اهل بیت به روحانیت ارث رسیده است، برشمرد و افزود: معرفی حقیقت دین از مأموریت‌های روحانیت است.

حاجی صادقی تصریح کرد: اگر خدا دین فرستاده قطعاً این دین صامت نیست و دین خدا سخنگو دارد و نباید هر کسی برداشت شخصی از دین داشته باشد و قطعا اهل بیت(ع) سخنگوی این دین هستند و روحانیت هم در زمان غیبت معصوم سخنگوی قرآن به شمار می‌روند.

وی با اشاره به رسالت دوم روحانیت، ابراز کرد: دفاع در برابر تحریف و حمله سخت و نرم از وظایف مهم روحانیت است و روحانیت نباید فقط آدرس هدایت دهد بلکه باید رهبری، رانندگی و مدیریت کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه این سه شأن را در دو زمان مختلف مطرح کرد و بیان داشت: باید به این رسالات در زمان طاغوت و در زمان نظام ولایی توجه کرد که در زمان دین فلسفه کار روحانیت سنگین‌تر و دشوارتر است.

حاجی صادقی مطرح کرد: دین شناسی، پیشتازی در عمل، درک واقعیت‌ها، تربیت بصیرت دینی امت، تلاش برای تحقق دولت اسلامی و پیاده سازی تمدن اسلامی از جمله الزامات این رسالات است.

وی با اشاره به فلسفه حوزه‌های علمیه، یادآور شد: فلسفه وجود حوزه علمیه تربیت دین شناس است و دین فقط فقه و حقوق نیست و برای همه جا از تخت گهواره گرفته تا تابوت آدم هم برنامه و نسخه دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به وظایف رهبری، عنوان داشت: رهبری جامعه دینی باید در دست کسی باشد که در اوج خلوت با خدا، خلق خدا را ببیند و از او غافل نشود چرا که کسی که می‌خواهد مصلح باشد باید اول صالح باشد.

حاجی صادقی نظام ولایی کنونی را در جهان بی‌نظیر عنوان کرد و گفت: وجود یک نظام چهل ساله ولایی بسیار امیدبخش است چرا که انقلاب اسلامی امروز عالم را فرا گرفته و نه تنها در منطقه بلکه به کل جهان صادر شده است.

وی  در پایان افزایش بصیرت دینی، تلاش برای تحقق دولت اسلامی، پیاده سازی تمدن اسلامی و استحکام نظام ولایی را چهار وظیفه روحانیت در گام دوم انقلاب اسلامی برشمرد و ابراز کرد: امروز دشمن علاوه بر اسلام ستیزی و اسلام هراسی در حال ساخت اسلام بدلی و جایگزین است و باید تلاش کرد کسانی مسؤول شوند که حاکمیت دین را قبول داشته باشند و بدانند که دین عرضه اداره جامعه را دارد و نیازی به دخالت غرب ندارد.

انتهای پیام/گ/پ/س۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول