اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ارتش سوریه حمله سنگین «جبهه النصره» در غرب حلب را دفع کرد

ارتش سوریه حمله سنگین تروریست‌های جبهه النصره در غرب حلب را دفع کرد. همزمان واحدهای دیگر ارتش سوریه ظرف 24 ساعت گذشته 21 روستا و تپه راهبردی را در جنوب شرق استان ادلب آزاد کردند.

ارتش سوریه حمله سنگین «جبهه النصره» در غرب حلب را دفع کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری روسیا الیوم به نقل از یک مقام نظامی سوریه اعلام کرد واحدهای ارتش سوریه یک حمله بزرگ عناصر گروهک تروریستی جبهه النصره را در محور جنوب غربی حلب دفع کردند.

پایگاه خبری «مراسلون» هم تایید کرد که گروه‌های تروریستی دو منطقه حلب الجدیده و جمعیة الزهراء را هدف حملات خمپاره‌ای و راکتی گرفتند؛ اما واحدهای ارتش سوریه خاستگاه این حملات را در مرکز تحقیقات علمی غرب حلب که گروه‌های تروریستی در آنجا مستقر هستند در پاسخ به حمله آنها هدف گرفتند.

منبع نظامی سوریه درباره پیشروی‌های ارتش سوریه در شرق استان ادلب نیز گفت: ارتش سوریه روستای مردیخ و تپه‌های آن را در جنوب شهر سراقب در جنوب شرقی استان ادلب را به کنترل خود درآورده و تعدادی از روستاها و تپه‌های اطراف سراقب را آزاد کردند.

این منبع گفت: «واحدهایی از نیروهای مسلح سوریه روستاهای الوسیطة، الراقم، بلیصة، تل أغر و مقر نیروی هوایی در شرق ادلب را به تسلط خود درآوردند».

پیش از آن هم در روز سه شنبه ارتش سوریه شهرک‌ها و روستاهای طویل الحلیب، باریسا، حمادات، أم الشرشوح  ، منطار الخشاخیش، تل الراقم، تلة الوسیطة، جبل طویل، الکتیبة المهجورة، المشیرفة، طویل الشیخ، الشوحة، رأس العین، تل فردوس را به کنترل خود درآورد.

واحدهای ارتش سوریه همچنین روستای «النیرب» در غرب  سراقب و غرب جاده بین المللی حلب به لاذقیه را تحت کنترل خود درآوردند و سپس به طرف دیگر این جاده رسیده و روستای الترنبه در دو کیلومتری شهر سراقب را هم تصرف کردند.

با تسلط ارتش سوریه بر این دو روستا و بستن جاده بین المللی میان «سراقب» و «اریحا»، راه کمک رسانی به گروه‌های تروریستی در این دو شهر مسدود شد.

با این حساب ارتش سوریه ظرف 24 ساعت گذشته 22 روستا و تپه راهبردی را در جنوب استان ادلب آزاد کرده است

شهر سراقب در تقاطع بزرگراه «ام -۴» و «ام-۵» دو بزرگراه مهم سوریه است. «ام-۴» از مرز عراق در الحسکه تا سراقب و از آنجا به سمت لاذقیه و ساحل دریای مدیترانه امتداد دارد. «ام -۵» نیز از سراقب شروع شده و با گذار از حماه و حمص به سمت مرز اردن می‌رود.

بزرگراه «ام-۵» در استان ادلب از سه شهر «خان شیخون»، «معره النعمان» و سراقب عبور می‌‌کند. «خان شیخون» در ۳۰ مرداد ۹۸ آزاد شد و «معرة النعمان» نیز هفته گذشته به دست نیروهای ارتش سوریه افتاد. 

عملیات ارتش سوریه و متحدان آن در استان ادلب، به عنوان مهم‌ترین منطقه تحت اشغال تروریست‌ها در سوریه از ماه دسامبر ۲۰۱۹ آغاز شده است و در این میان ترکیه تلاش دارد به هر نحوی مانع پیشروی‌ها شود؛ همزمان ارتش سوریه در حال آزادسازی مناطق غرب استان حلب است که از آنجا تروریست‌ها مناطق مسکونی حلب را هدف می‌گیرند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول