اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تسلط آتشباری ارتش سوریه بر شرق و جنوب غرب «سراقب»؛ تروریست‌ها از 16 شهرک فرار کردند

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به تروریست‌ها- خبر داد که ارتش سوریه طی ساعات گذشته موفق شد پس از فرار تروریست‌ها، 16 شهرک و روستا را آزاد کند.

تسلط آتشباری ارتش سوریه بر شرق و جنوب غرب «سراقب»؛ تروریست‌ها از 16 شهرک فرار کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش سوریه همچنان در حال پیشروی در استان ادلب واقع در شمال غرب این کشور است؛ به گونه‌ای که به نزدیکی شهر راهبردی «سراقب» رسیده است.

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به تروریست‌ها- گزارش داد که عناصر تروریستی «پس از اینکه چند روستا، از نظر آتشباری، ساقط شد، از این روستاها عقب‌نشینی کردند».

دیدبان اذعان کرد که ارتش سوریه طی ساعات اندک گذشته، موفق شده است 16 شهرک و روستا را آزاد کند که عبارتند از: «باریسا، الحمامات، تل السلطان، أم شرشوح، الخشاخیش، تل ابراهیم، جبل الطویل، الکتیبة المهجورة، البلیصة، الواسطة، کویرس، تل الآغر، المشیرفة، طویل الحلیب، الراقم و جدیدة الخطرة».

این مرکز همچنین اعلام کرد که ارتش سوریه از زمان آغاز مجدد عملیات خود در (4 بهمن ماه) در استان ادلب تا کنون، 68 منطقه را آزاد کرده است.

تسلط آتشباری ارتش سوریه بر سراقب

در همین ارتباط، پایگاه خبری «مراسلون» گزارش داد که ارتش سوریه در محور شرقی و جنوبی شهر سراقب توانسته است شهرک «مردیخ» را آزاد کند و ده‌ها تروریست جبهه النصره را از پای درآورد.

 


نقشه سراقب؛ اندازه بزرگتر اینجا

 

این در حالی است که ارتش سوریه روز گذشته موفق شد شهرک «النیرب» را آزاد کند و بدین ترتیب، مسیرهای امدادرسانی تروریست‌ها از اریحا به سراقب را قطع کردند. این پایگاه خبری اعلام کرد که با پیشروی‌های ارتش سوریه، نیروهای سوری از نظر آتشباری بر محله‌های شرقی و جنوب غربی سراقب مسلط شده است.

شهر سراقب در تقاطع بزرگراه «ام -۴» و «ام-۵» دو بزرگراه مهم سوریه است. «ام-۴» از مرز عراق در الحسکه تا سراقب و از آنجا به سمت لاذقیه و ساحل دریای مدیترانه امتداد دارد. «ام -۵» نیز از سراقب شروع شده و با گذار از حماه و حمص به سمت مرز اردن می‌رود.

بزرگراه «ام-۵» در استان ادلب از سه شهر «خان شیخون»، «معره النعمان» و سراقب عبور می‌‌کند. «خان شیخون» در ۳۰ مرداد ۹۸ آزاد شد و «معرة النعمان» نیز هفته گذشته به دست نیروهای ارتش سوریه افتاد و اکنون فقط شهر «سراقب» مانده است که در آستانه آزادی قرار دارد تا تمامی طول «ام-۵» در استان ادلب به کنترل دولت سوریه در آید..

عملیات ارتش سوریه و متحدان آن در استان ادلب، به عنوان مهم‌ترین منطقه تحت اشغال تروریست‌ها در سوریه از ماه دسامبر ۲۰۱۹ آغاز شده است و در این میان ترکیه تلاش دارد به هر نحوی مانع پیشروی‌ها شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول