اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اشتغالزایی 345 گلستانی ثمره افتتاح 282 طرح کارآفرینی امید/افتتاح پایانه شیلاتی گمیشان در سال 99

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان از افتتاح 282 طرح به مناسبت دهه فجر خبر داد و گفت: این طرح‌ها با 317 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری زمینه اشتغال 345 نفر را فراهم کرده است.

اشتغالزایی 345 گلستانی ثمره افتتاح 282 طرح کارآفرینی امید/افتتاح پایانه شیلاتی گمیشان در سال 99

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسن پهلوری عصر امروز در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های صندوق کارآفرینی امید در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: 282 طرح به مناسبت دهه فجر افتتاح می‌شود، این طرح‌ها با 317 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری زمینه اشتغال 345 نفر را فراهم کرده است، 261 میلیارد ریال از این سرمایه‌گذاری از محل تسهیلات صندوق انجام گرفت.

وی با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید یک نهاد مالی حامی کسب و کارهای خرد و کوچک است، تصریح کرد: این صندوق حمایت مالی از طرح‌ها و ایده‌های کارآفرینان را در راستای اشتغال، تقویت تولید، خدمات، صنعت و گردشگری می‌کند.

* ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار روستایی مربوط به نهادهای حمایتی است

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان افزود: مجموع اعتبار این صندوق در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ حدود ۹۷۰ میلیارد ریال بود که از ابتدای اجرای طرح ۶۸۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است و مبلغ ۲۱ میلیارد تومان طرح مصوب شده در حال انعقاد قرارداد است.

پهلوری با بیان اینکه ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار روستایی مربوط به نهادهای حمایتی است، ابراز کرد: در مجموع نزدیک به ۶۴ میلیارد ریال تسهیلات در این بخش پرداخت شده است و حدود ۹۳ میلیارد طرح در دست بررسی و مصوب در مجموعه صندوق است که تا پایان سال این اعتبار جذب خواهد شد.

وی با اشاره به پرداختی‌های صندوق طی 10 ماهه امسال گفت: میزان پرداختی از محل منابع داخلی، نامه‌های ریاست جمهوری و در حوزه روستایی حدود یک‌هزار و ۴۶۳ فقره تسهیلات با رقم ۴۲۴ میلیارد ریال پرداخت شده است.

* 140 طرح مورد حمایت صندوق کارآفرینی گلستان مشمول یکسال استمهال در پرداخت اقساط شد

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان در خصوص ارائه تسهیلات و خدمات صندوق به سیل‌زدگان استان بیان کرد: 140 طرح مورد حمایت صندوق به دلیل آسیب در مناطق سیل‌زده، مشمول یکسال استمهال در پرداخت اقساط شد.

پهلوری ادامه داد: از محل تبصره ۱۸ حدود ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع داخلی برای طرح‌های حوزه جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، حمل و نقل پایانه‌ها در نظر گرفتیم.

به گفته وی؛ خان یمینی با اعتبار ۵ میلیارد تومان به منظور احیا و مرمت بافت تاریخی گرگان در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود قرار است امسال و سال آینده پنج الی 6 خانه تاریخی را مرمت و حفظ کنیم، سقف تسهیلات برای احیا و مرمت بافت‌های تاریخی یک میلیارد تومان است که بازپرداخت آن به صورت هفت ساله، قرض‌الحسنه و با کارمزد چهار درصد است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان بیان کرد: تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت هفت ساله و نرخ چهار درصد برای طرح‌های جهاد کشاورزی تسهیلات پرداخت می‌شود، در حوزه راهداری تاکنون هیچ پرداختی نداشتیم.

* راه‌اندازی 24 صندوق خرد محلی در روستای‌های استان گلستان

پهلوری از راه‌اندازی 24 صندوق خرد محلی در روستای‌های استان خبر داد و گفت: این صندوق‌های خردمحلی در سامانه «کارا» ثبت شده است.

وی بیان کرد: یکی از کارهای خوبی که انجام شده انعقاد تفاهم‌نامه در حوزه حمایت از پایانه شیلاتی گمیشان است که این پروژه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کمتر از ۶ ماه آینده در اوایل سال ۹۹ افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

پهلوری ابراز کرد: با توجه به اینکه شهرستان گمیشان جز ۳۱ شهرستان کمتر توسعه‌یافته استان گلستان است 76 غرفه در پایان شیلاتی راه‌اندازی می‌شود که ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن را در نظر گرفتیم تا زمینه اشتغال ۱۵۹ نفر فراهم شود.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول