اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

طرح‌های هفته دولت 390 شغل در گلستان ایجاد می‌کند

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان از افتتاح 224 طرح به مناسبت هفته دولت در این استان خبر داد و گفت: این طرح‌ها حدود 390 شغل در استان ایجاد می‌کند.

طرح‌های هفته دولت 390 شغل در گلستان ایجاد می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسن پهلوری عصر امروز در نشست خبری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر با تشریح برنامه‌های هفته دولت در استان گلستان اظهار کرد: در هفته دولت امسال ۲۲۴ طرح با ۳۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از محل صندوق کارآفرینی امید و ۲۷ میلیارد تومان از محل اشتغال روستایی منجر به ایجاد ۳۹۰ شغل در استان گلستان می‌شود.

وی اجرای طرح آجیل و خشکبار در کلاله، پرورش گوسفند ۵۰۰ رأسی، طرح گردشگری، هتل «نصرآباد» و شیرینی‌جات ترکمنی در گنبدکاووس را از مهم‌ترین طرح‌های قابل افتتاح هفته دولت در استان گلستان یاد کرد.

* بیش از 10 هزار پرس وعده غذایی از چهارم الی 20 فروردین بین سیل زدگان توزیع شد

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان با اشاره به اقدامات صندوق در کمک و امدادرسانی به سیل زدگان استان تصریح کرد: بیش از 10 هزار پرس وعده غذایی از چهارم الی 20 فروردین بین سیل زدگان توزیع شد.

به گفته پهلوری؛ 75 میلیون تومان از طریق شماره حساب اعلام شده از سوی صندوق کارآفرینی امید جمع‌آوری و طی آن اقلام خریداری و سه محموله در اختیار هلال احمر قرار گرفت تا در اختیار سیل زدگان قرار بگیرد.

وی گفت: تیم‌های ارزیابی از اوایل اردیبهشت در گنبدکاووس، آققلا، گمیشان، مینودشت و کلاله مستقر شدند و از 215 طرح اشتغالزایی صندوق بازدید کردند که این افراد 12.5 میلیارد تومان از صندوق تسهیلات گرفته بودند که به مدت یکسال برای آنها استمهال در نظر گرفتیم.

مدیر صندوق کارآفرینی امید گلستان با بیان اینکه برخی طرح‌ها که متحمل آسیب جدی شدند برای راه‌اندازی، مجددا تسهیلات دریافت می‌کنند، افزود: این تسهیلات برای توسعه و خرید تجهیزات به آنها تعلق می‌گیرد تا اشتغال افراد پایدار بماند.

پهلوری از حمایت طرح‌های بوم‌گردی نیز خبر داد و گفت: طرح‌هایی که بر اثر سیلاب گرچه آسیب ندیدند اما منطقه به دلیل کوهستانی بودن و مسدود شدن راه، به میزان مشتری و بازار فروش اثر گذاشت به آنها یک سال استمهال در پرداخت اقساط وام برای طرح‌های گردشگری لحاظ کردیم.

وی اقدامات صندوق در بخش اشتغال روستایی را پرداخت 551 میلیارد تسهیلات عنوان کرد و افزود: این تسهیلات به 794 طرح اختصاص یافت که یک هزار و 173 فرصت شغلی از محل پرداخت این تسهیلات در استان ایجاد شد.

* پرداخت 210 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در شهرها و روستاهای استان گلستان

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان ابراز کرد: 295 طرح در بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر 268 میلیارد ریال تعداد 414 شغل در استان ایجاد کرد همچنین 114 طرح در بخش خدمات با اعتبار 184 میلیارد ریال منجر به اشتغال 155 نفر بود و 385 طرح در بخش صنعت با اعتبار 100 میلیارد ریال اشتغالزایی 604 نفر در استان را فراهم کرد.

به گفته پهلوری؛ 950 میلیارد ریال اعتبار در حوزه اشتغال روستایی در نظر گرفتند که نزدیک به 84 میلیارد تومان پرونده در حال بررسی و طی مسیر مراحل اداری است.

وی از پرداخت 210 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در شهرها و روستاهای استان خبر داد و افزود: این تسهیلات از محل منابع داخلی صندوق پرداخت شد.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول