اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

افزایش 10 درصدی بودجه‌های دانشگاه‌های کشور/ 100 هزار میلیارد ریال بودجه دانشگاه‌های کشور در سال 1399

معاون اداری مالی مدیریت منابع وزارت علوم گفت: بودجه دانشگاه‌های کشور با 10 درصد افزایش نسبت به امسال برای سال 1399 حدود 10 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

افزایش 10 درصدی بودجه‌های دانشگاه‌های کشور/ 100 هزار میلیارد ریال بودجه دانشگاه‌های کشور در سال 1399

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، محمدتقی نظرپور بعد از ظهر امروز در جلسه با اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه گنبدکاووس اظهار کرد: دانشگاه گنبدکاووس در راستای فضاسازی و مدیریت سبز فعالیت‌های خوبی انجام داده و اگر این فعالیت‌ها در راستای شاخص‌های کشوری و جهانی صورت گیرد می‌تواند به عنوان دانشگاه سبز در کشور مطرح شود.
وی افزود: فعالیت در دانشگاه سبز در آینده نتایج مطلوبی و چشم‌انداز خوبی برای دانشگاه خواهد داشت.
معاون اداری مالی مدیریت منابع وزارت علوم درباره فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی این دانشگاه ادامه داد: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و ایجاد درآمدزایی برای دانشگاه فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و تلاش شود تا از تجربیات دیگر کشورها که شرایط جوی و اقلیمی آنها متناسب با شرایط منطقه است، استفاده شود.
وی با تاکید بر رسالت دانشگاه بر فعالیت‌های پژوهشی خاطرنشان کرد: این فعالیت‌ها صرفا درآمدی و اقتصادی نباشد و در کنار آن پژوهش‌های در حوزه کشاورزی و دامپروری انجام شود به طوری‌که بتوان از آن مقالات علمی و پژوهشی تدوین کرد.
نظرپور با اشاره به اعتبارات دانشگاه گنبدکاووس گفت: اعتبار عمومی این دانشگاه در سال 1398 مبلغ 29 میلیارد تومان و اعتبار اختصاصی آن 2 میلیارد تومان است که با این اعتبار اختصاصی فعالیت چندانی نمی‌شود، انجام داد.
وی افزود: دانشگاه می‌تواند از طریق خیران، درآمد موقوفات و ظرفیت دانش‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان گذشته در راستای درآمد پایدار و تنوع‌بخشی درآمد اختصاصی استفاده کند.
معاون اداری مالی مدیریت منابع وزارت علوم ادامه داد: در این راستا می‌توان از اعتبارات متوازن استانی و منطقه‌ای که در اختیار استاندار و فرماندار است نیز بهره جست.
وی درباره اعتبارات تعمیرات دانشگاه گنبدکاووس اظهار کرد: امسال اعتبارات تعمیرات این دانشگاه 867 میلیون تومان است که تاکنون 60 درصد آن محقق شده و با توجه به قول‌های داده شده قرار است این اعتبارات 100 درصد تخصیص یابد.
نظرپور افزود: این اعتبارات در سال 1399 حدود 80 درصد افزایش پیدا کرده و قرار است در مجلس شورای اسلامی تصویب شود.
وی درباره بودجه دانشگاه‌های کل کشور گفت: بودجه امسال دانشگاه‌های کشور 9 هزار و 500 میلیارد تومان است که تاکنون حدود 65 درصد آن تخصیص یافته و بودجه سال 1399 با 10 درصد افزایش نسبت به امسال حدود 10 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.
معاون اداری مالی مدیریت منابع وزارت علوم درباره جذب هیئت‌های علمی دانشگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: سهمیه جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها 6 هزار نفر است که از این تعداد 4 هزار و 71 نفر اعضای هیئت علمی هستند که شناسه ندارند اما حقوق دریافت می‌کنند و برای رفع مشکل بازنشستگی، این افراد جذب می‌شوند.
وی ادامه داد: 2 هزار نفر نیز براساس فراخوان به صورت عضو هیئت علمی جدید تا سال 1400 جذب دانشگاه‌های کشور می‌شوند.
* 12 پروژه با اعتبار 3 میلیارد تومان در دانشگاه گنبدکاووس افتتاح شد
رئیس دانشگاه گنبدکاووس در این جلسه اظهار کرد: امروز با حضور معاون اداری مالی مدیریت منابع وزارت علوم، فرماندار شهرستان و دیگر مسوولان 12 پروژه با اعتبار حدود 3 میلیارد تومان در دانشگاه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
ابوالفضل طهماسبی افزود: تجهیز آزمایشگاه، افتتاح سالن آمفی تئاتر دانشکده پایه، احداث 12 هکتار باغ متمرکز گلابی، احداث کتابخانه اساتید و کارکنان، استخر دو منظوره ذخیره آب و پرورش ماهی و غیره از جمله پروژه‌های قابل افتتاح این دانشگاه است.
در این مراسم معاون اداری مالی مدیریت منابع وزارت علوم در گلزار شهدای گمنام دانشگاه حضور یافته و بعد از غبارروبی به این شهدا ادای احترام کرد.

انتهای پیام/۲۳۰۷/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول