اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۱۷ طرح سرمایه‌گذاری در موقوفات تهیه شد

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون، ۱۷ طرح سرمایه‌گذاری در موقوفات استان تهیه، بررسی و ارزیابی شد.

۱۷ طرح سرمایه‌گذاری در موقوفات تهیه شد

ابراهیم رستمیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، در تشریح اهداف و برنامه‌های معاونت بهره‌وری اوقاف سمنان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پیش روی این معاونت افزایش شاخص بهره‌وری موقوفات با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری و روش‌های دانش‌بنیان است. 

وی افزود: در گام نخست، تلاش و تأکید ما بر استفاده از دانش و توان نیروها و نخبگان بومی استان است و بنا داریم تا جای ممکن با شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در استان برای مشارکت در این امر مهم استفاده و از آنها حمایت کنیم. 
معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: تاکنون جلسات متعددی با متقاضیان سرمایه‌گذاری در موقوفات برگزار شده است و علاوه بر این عملیات اجرایی  هشت مورد پروژه‌ها آغاز شده و تعدادی نیز آماده شروع عملیات اجرایی هستند. 
وی عنوان کرد: بخشی از منابع مالی این پروژه‌ها از محل موقوفات و به‌عنوان آورده موقوفه و مابقی اعتبار موردنیاز با سرمایه‌گذاری سایر موقوفات، تسهیلات سازمان اوقاف و یا بخش خصوصی تأمین می‌شود. 
رستمیان افزود: با توجه به تنوع نوع رقبات در حوزه موقوفات، پروژه‌های متعدد و متنوعی با کاربری‌های مختلف ازجمله مسکونی، تجاری، صنعتی، بهداشتی، تولیدات زنجیره کشاورزی، صنایع تبدیلی و ... می‌توان تعریف کرد. 
وی از آمادگی اداره کل اوقاف و امور خیریه برای مشارکت با علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در موقوفات خبر داد و خاطرنشان کرد: موقعیت‌های متعدد و ظرفیت‌های خوبی جهت سرمایه‌گذاری در موقوفات با کاربری‌های مختلف شناسایی ‌شده و آمادگی داریم در صورت مراجعه علاقه‌مندان جهت سرمایه‌گذاری، موارد را در اختیار قرار داده و در مسری سرمایه‌گذاری نیز همراه و همکاری داشته باشیم. 
انتهای پیام/ 2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول