اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۹۰۰ سند اجاره موقوفات در سمنان تنظیم شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان گفت: بالغ‌بر ۹۰۰ سند اجاره برای موقوفات شهرستان سمنان در سال جاری تنظیم شد.

۹۰۰ سند اجاره موقوفات در سمنان تنظیم شد

حجت‌الاسلام رضا نفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: از ابتدای سال 98 تاکنون سند اجاره 915 رقبه موقوفه تجدید شده و برای 13 موقوفه سند اجاره جدید تنظیم شده است. 

وی افزود: از منظر نوع مدیریت موقوفات به دو دسته موقوفات متصرفی و موقوفات غیرمتصرفی تقسیم می‌شوند. 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان بابیان اینکه موقوفات متصرفی توسط ادارات اوقاف و امور خیریه اداره می‌شوند، تصریح کرد: موقوفات امانتی از سوی واقف در دستان ماست و ما به‌عنوان مسئول اداره این موقوفات موظف هستیم اجاره‌بهای موقوفات را به‌موقع و بر اساس نرخ واقعی روز اخذ کرده و طبق نیت واقف هزینه کنیم. 
وی گفت: موقوفات غیر متصرفی نیز توسط متولیان اداره شده و متولیان بر اساس قانون نسبت به اجاره رقبات و اجرای نیت واقفین اقدام می‌کنند. 
نفری افزود: به‌روزرسانی اجاره‌بهای موقوفات یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما و بسیاری از مسئولان در سالهای اخیر بود و در این زمینه اقدامات خوبی انجام‌شده و تلاش داریم تا این مسیر را به انتها برسانیم و شاهد آن باشیم که موقوفه‌ای که اجاره آن پایین‌تر از میزان واقعی باشد در شهرستان سمنان نداشته باشیم و این مهم مستلزم همراهی و همکاری متولیان، مستاجرین و برخی از دستگاه‌های اجرایی است. 
وی پرداخت به‌موقع و منطبق با نرخ عادلانه را بهترین اقدام در جهت اجرای درست و به‌موقع نیات واقفین خیراندیش برشمرد و خاطرنشان کرد: با پرداخت به‌موقع و درست اجاره‌بهای موقوفات، زمینه اجرای نیت واقفین فراهم می‌شود و تمامی افرادی که در این مسیر مشارکت دارند از ثواب سفره احسان واقف بهره‌مند می‌شوند. 
انتهای پیام/ 2568/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول