اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۹ وقف جدید قرآنی در سمنان به ثبت رسید

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: از ابتدای سال تاکنون، ۹ وقف جدید با نیات قرآنی در استان سمنان به ثبت رسیده است.

۹ وقف جدید قرآنی در سمنان به ثبت رسید

حجت‌الاسلام روح‌الله عرفانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: موقوفات جدید قرآنی در شهرستان‌های مختلف استان ایجاد شده و ارزش ریالی کل این موقوفات بالغ‌بر ۱۵ میلیارد ریال است. 

وی افزود: در شهرستان سمنان، سه موقوفه قرآنی و با نیات اجرای برنامه‌های قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان، اجرای برنامه‌های قرآنی امامزاده علی ابن جعفر(ع) سمنان و اجرای فعالیت‌های قرآنی در شهرستان سمنان توسط واقفان خیراندیش از ابتدای سال وقف شده است. 

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: سه واقف خیراندیش نیز در شهرستان میامی موقوفاتی را با نیت اجرای برنامه‌های قرآنی در محل مجتمع خدماتی رفاهی و زائرسرای حضرت علی‌اکبر(ع) کلاته‌اسد به ثبت رسانده‌اند.

وی گفت: در شهرستان دامغان نیز فرد خیری موقوفه‌ای با نیت تأمین تجهیزات لازم برای مراکز امور قرآنی زیر نظر اوقاف ایجاد کرده است. 

عرفانی با اشاره به اینکه یک موقوفه قرآنی هم در شهرستان شاهرود ایجاد شده، عنوان کرد: واقف خیراندیش شاهرودی نیز نیت موقوفه خود را تأمین هزینه‌های جاری و فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی مسجد قلعه‌حاجی شاهرود قرار داده است. 

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: یکی از واقفین خیراندیش استان سمنان در شهر بسطام نیز موقوفه‌ای با نیت اجرای برنامه‌های قرآنی با صلاحدید متولی ایجاد کرده است. 

عرفانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، یکی از نیازهای مهم استان سمنان در وقف جدید ایجاد موقوفات با نیت‌های قرآنی بوده و لازم است واقفان خیراندیش در هنگام اقدام به وقف اموال خود این مهم را در نظر داشته باشند. 

انتهای پیام/ 2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول