اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

عکس العمل مناسبی نسبت به توهین‌ به خبرنگاران نداشته‌ایم

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: تهدید و توهین‌ نسبت به خبرنگاران و رسانه‌ها در استان تکرار می‌شود و عکس العمل مناسبی نداشته‌ایم.

عکس العمل مناسبی نسبت به توهین‌ به خبرنگاران نداشته‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی، عباس محمدیان اظهار کرد: ما رسانه‌ها علمدار حرکت بصیرت‌بخشی به مردم هستیم و وظیفه سنگینی داریم.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی افزود: تلاش رسانه‌ها باید این باشد که ناامیدی را در جامعه کاهش دهد، قرآن بزرگترین الگو برای رسانه‌ها است.

وی بیان کرد: نبود نهاد صنفی قوی، خلأهای قانونی، بیمه، امنیت شغلی، هزینه‌های تحمیل شده همچنان برای رسانه‌ها باقی است.

محمدیان ادامه داد: ناکارآمدی دستگاه‌های دیگر را رسانه‌ها با سانسور و مراقبت باید پوشش دهند و این باری بر دوش رسانه‌ها است.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی عنوان کرد: وظایف امروز رسانه‌ها چیست؟ آیا راه و روش شهدا را رفتیم یا هر جریان سیاسی رسانه را ابزار و شهدا را نردبان صعود خود کرد.

وی با بیان اینکه نسل جدید از فرهنگ انقلاب و مسجد دور شده‌اند و این به خاطر عملکرد مسؤولان در سال‌های گذشته است، گفت: مبنای حق‌محوری، طاغوت‌ستیزی، واقعیت‌گرایی و حرکت بر مسیر ارزش‌ها را از یاد برده‌ایم.

محمدیان با بیان اینکه خراسان رضوی دومین قطب رسانه‌های کشور نام گرفته است اما رسالت خودمان را نتوانسته‌ایم انجام دهیم، یادآور شد: قانون اصلاح مطبوعات را در مجلس پیگیری کردیم، 6 وزیر آمدند و رفتند اما انجام نشد چون نیاز به همگرایی داریم، از بسیاری از اصناف اتحادمان کمتر است.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی اظهار کرد: خانه مطبوعات را برای خلأ قانونی دست و پایش بسته است، باید رسانه‌های استان این مطالبه به‌حق را با صدای واحد دنبال کنند.

وی عنوان کرد: سنجش توان رسانه‌ای را کجا بیابیم؟ باید بین کسانی که بنگاهداری مطبوعاتی می‌کنند یا فعالیت رسانه‌ای دارند، تفاوت قائل باشیم.

محمدیان با بیان اینکه گعده‌های روزنامه‌ها و سرپرستی‌ها باید هر ماه برگزار شود، بیان کرد: شعار صندوق رسانه را دادیم که از زیرپوشش صندوق هنر بیرون بیاییم، اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اصحاب رسانه‌ و ۷۰ نشریه داریم.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی افزود: تهدید و توهین‌ نسبت به خبرنگاران و رسانه‌ها تکرار می‌شود و عکس العمل مناسبی نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه حتی یک تعاونی نداریم در حالی‌که بسیاری از اتحادیه‌های صنفی تعاونی دارند، ادامه داد: دنبال اصلاح قانون مطبوعات باشیم و پیگیری کنیم تا صندوق رسانه مستقل ایجاد شود.

محمدیان یادآور شد: نگاهمان نباید به دولت و مجلس باشد و باید مشکلات خبرنگاران را در استان با همگرایی حل کنیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی با بیان اینکه سرپرست‌های رسانه‌ها مشکل ندارند، افزود: عکاسانی که دنبال ماشین مسؤولان می‌دوند برای تهیه خبر، زمانی که دوربینشان بشکند حتی وام یک میلیونی از طرف رسانه به آن‌ها داده نمی‌شود.

وی گفت: مشکل اسکان رسانه‌ها را حداقل باید حل کنیم، چرا که برخی در اجاره مکان مانده‌اند و در زیرزمین فعال هستند، چگونه بدون تأمین هزینه‌ها قلم‌فروشی نشود!

محمدیان افزود: ایجاد قرارگاه رسانه الگوی کشوری شده است و امروز رسانه‌های خراسان رضوی پیشگام جریان‌ها هستند.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول