اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

برگزاری حدود 10 هزار برنامه سپاه مازندران در فجر 98/گرفتار خودتحریمی در عرصه اقتصاد هستیم

جانشین فرمانده سپاه کربلا گفت: بیش از 9 هزار و 600 برنامه در استان توسط سپاه در دهه فجر انقلاب اسلامی امسال برگزار می‌شود.

برگزاری حدود 10 هزار برنامه سپاه مازندران در فجر 98/گرفتار خودتحریمی در عرصه اقتصاد هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسین محمدرضایی بعد از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت چهل و یکمین سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی اظهار کرد: همه ما نسبت به مردم تکلیف داریم و هر فرد متناسب با ظرفیت، باید در راستای اعتلای این نظام گام بردارد و رسانه‌ها نیز ثابت کرده‌اند که در این راه همراه هستند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از لحاظ شکل‌گیری و سیر 41 ساله خود اعجاب همگان را برانگیخته است، افزود: انقلاب اسلامی رشد و توسعه پیدا کرد، از همان ابتدا تلاش کردند تا صدای انقلاب را با کودتا، ترور، بمب‌گذاری و درگیری‌های قومی قبیله‌ای و در راس آن جنگ 8 ساله، خفه کنند و از بین ببرند اما به قول امام (ره) ما در جنگ، انقلاب را صادر کردیم.

جانشین فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه تحریم و ائتلاف جهانی همچنان می‌خواهد در مقابل صف انقلاب قرار گیرد اما انقلاب نه تنها حفظ شد بلکه پیشرفت هم کرد، ادامه داد:  ارتش و نیروهای مسلح ما در قبل از انقلاب وابسته به آمریکا بودند اما امروز در غرب آسیا تنها کشوری هستیم که تانک می‌سازیم و این یک پیشرفت است، از لحاظ تولید سلاح و تجهیزات تا جایی پیشرفت کردیم که موشک بالستیک می‌سازیم.

محمدرضایی افزود: در زمینه دانش سدسازی جز کشورهایی که در حال ساخت بلندترین سد بتنی‌ است، هستیم و یکی از منحصربه‌فردترین سد در دنیا در سیاه بیشه مازندران در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه با احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس در تولید بنزین خودکفا شدیم، خاطرنشان کرد: در دانش هسته‌ای جز 30 کشور دنیا هستیم که برق هسته‌ای تولید می‌کنیم، دانشمندان ما امروز رگ مصنوعی تولید می‌کنند همه این اتفاقات بعد از انقلاب و آن هم در یک شرایط ناهموار اتفاق افتاده است اینها هنر انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های انقلاب است.

جانشین فرمانده سپاه کربلا در ادامه بیان کرد: به رغم پیشرفت در همه زمینه‌ها در اقتصاد عقب هستیم و مشکل داریم، برای توسعه در اقتصاد نیز باید به اصل انقلاب رجعت کنیم، ما خواستیم در زمینه‌های مختلف پیشرفت کردیم در بحث اقتصاد هم باید بخواهیم تا پیشرفت کنیم.

محمدرضایی با بیان اینکه امروز در عرصه اقتصاد گرفتار خودتحریمی هستیم، یادآور شد: آنقدر که مشکلات را به نظام سلطه نسبت می‌دهیم چندین برابر مشکل در کشور وجود دارد، خود تحریمی توسط دولت‌ها و نه فقط این دولت که در همه دولت‌های بعد از انقلاب اتفاق افتاده است. آنجا که باید مسیر را برای یک جوان جهت تولید هموار می‌کردند و می توانستند فضا را بهبود بخشند، این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: خودتحریمی توسط مجلس نیز اتفاق افتاده است بعضی قوانین مشکل دارد که باید اصلاح شود، خودتحریمی توسط بانک‌ها که آن هم باید اصلاح شود و همچنین خودتحریمی توسط رسانه‌ها ، وعاظ، روحانیون، اساتید دانشگاه، این خود تحریمی‌ها باید برداشته شود.

جانشین فرمانده سپاه کربلا ادامه داد: کشور توانمندی هستیم و سابقه تمدنی درخشانی داریم که می‌توانیم از آن استفاده کنیم، در همه زمینه‌های ایمان و اخلاق، معنویت، اقتصاد، فرهنگ، صنعت و کشاورزی، ما این توان را داریم که کشور را در همه جهات توسعه دهیم.

محمدرضایی در بخش دیگر از سخنان خود به برنامه‌های دهه فجر اشاره کرد و افزود: بیش از 9 هزار و 600 برنامه برای دهه فجر در استان مازندران برگزار می‌شود، 2 هزار و 238 یادواره شهدا در استان که از این تعداد 2 هزار یادواره در 2 هزار مدرسه استان با عنوان لاله‌های روشن انجام می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: یک هزار و 876 برنامه مسابقات ورزشی، 284 اردوی جهادی در مناطق محروم و کم برخوردار، افتتاح 13 پایگاه مقاومت، افتتاح 5 سالن ورزشی در ساری، نکا، قائمشهر، آمل و بابل، 85 پروژه محرومیت زدایی عمرانی، 27 طرح اقتصاد مقاومتی، 3 هزار و 515 نشست بصیرتی، فرهنگی، 2 هزار و 670 برنامه دیدار با خانواده شهدا، 874 برنامه دیدار با ایثارگران، 322 نمایشگاه علمی، 364 نمایشگاه فرهنگی، 145 نمایشگاه هنری، 94 نمایشگاه اقتصاد مقاومتی از برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی است.

جانشین فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه شعار امسال ایام دهه فجر، انقلاب اسلامی زنده و پویا در پرتو ولایت مداری، جهاد و مقاومت است، بیان کرد: با توجه به نقشی که سردار سلیمانی در محور مقاومت داشت به هر شهرستان ابلاغ شد تا در همه شهرستان‌ها مراسم اربعین سردار از 23 تا 27 بهمن برگزار شود که یکی از برنامه‌های شاخص و محوری است.

محمدرضایی افزود: در دهه فجر نمایش اقتدار رزم آوران علوی در سه نقطه از مازندران نیز برگزار می‌شود.

وی با اشاره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حضور حداکثری مردم نماد مردم‌سالاری دینی کشور است و قطعا حضور حداکثری می‌تواند مشت محکمی بر دهان کسانی باشد که می‌گویند مردم از نظام خسته شده و امیدوار به آینده نیستند.

جانشین فرمانده سپاه کربلا گفت: ما بر روی شاخص‌ها تاکید می‌کنیم، شاخص کسانی که به مجلس می‌روند باید التزام به اسلام و احکام علمی و مبنایی انقلاب و پایبندی به آن باشد، همچنین باید به فکر مردم باشد.

انتهای پیام/86041/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول