اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

مذاکره با آمریکا دردی از ما دوا نمی کند/ لزوم توجه به نیازهای مردم

امام‌جمعه یزد با انتقاد از طرح دوباره مذاکره با آمریکا گفت: مذاکره تا الان چه دردی از ما دوا کرده، آن‌هم مذاکره با دشمنی که هر زمان که توانسته سرمایه‌های ما را غارت کرده است.

مذاکره با آمریکا دردی از ما دوا نمی کند/ لزوم توجه به نیازهای مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد،  آیت‌الله ناصری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم بر حفظ دستاوردهای انقلاب تأکید کرد  و افزود: حفظ استقلال، رها شدن از استکبار، دین‌مداری، خدامحوری، مبارزه با طاغوت، ایجاد وحدت میان مسلمین، توجه به مهدویت و برنامه‌ریزی برای رشد ازجمله دستاوردهای انقلاب است.

امام‌جمعه یزد با اشاره به نعمت استقلال بیان داشت: همین‌الان می‌بینیم  آمریکا در عراق حضور دارد  و تمام مقدرات مردم عراق را به دست گرفته، چندین پایگاه نظامی در این کشور  قرار دارد و منابع نفتی این کشور غارت می‌شود و در مقابل مردم دچار فقر و محرومیت هستند. ما هم در زمان شاه چنین وضعیتی داشتیم. نفت توسط آمریکا و انگلیس غارت می‌شد، بسیاری از مناطق کشور از داشتن آب، برق، بهداشت و جاده محروم بود درعین‌حال بالاترین صادرکننده نفت هم بودیم. اما با وقوع انقلاب از این حالت عدم استقلال و دست‌بوس اجانب بودن به عظمت کنونی رسیدیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: باید ظرفیت‌های بسیاری که در کشور وجود دارد اعم از ظرفیت‌های علمی و فرهنگی را تقویت کرد و رشد داد. باید آن‌ها را به ثمر برسانیم و از آن‌ها استفاده کنیم.

آیت‌الله ناصری عنوان کرد: باید  خودباوری را در جامعه به یک رویکرد و فرهنگ تبدیل  کنیم. باید نترسیدن از آمریکا و شجاع بودن در مقابل دشمن نظیر آنچه در شهید قاسم سلیمانی مشاهده کردیم به یک فرهنگ تبدیل شود.

وی ادامه داد: هیچ‌یک از الگوهای قدرت بدون داشتن انطباق با مبانی فرهنگی جامعه نمی‌تواند به اقتدار تبدیل شود، لذا لازم است که بین حاکمیت و الگوی فرهنگی جامعه ارتباط و انطباق حاصل شود.

امام‌جمعه یزد اظهار داشت: مسئولین ما اگر می‌خواهند درست عمل کنند باید برای فرهنگ جامعه هزینه کنند ولی می‌بینیم که وقتی مسئولین کم می‌آورند اول از بودجه فرهنگی کم می‌کنند.

وی اضافه کرد: باید فرهنگ دینی و فرهنگ اسلامی تقویت شد در این صورت به دنبال آن اقتصاد، سیاست و صنعت هم درست می‌شود. اگر فرهنگ تعهد، خودباوری، شناخت خود، مسئولیت‌پذیری در برابر مردم و خداوند وجود داشت همه‌چیز درست می‌شود. دیگر کسی تنبلی نمی‌کند و بیت‌المال حیف‌ومیل نمی‌شود.کسی نمی‌رود بیت‌المال را صرف فلان جشن کند که برای مردم فایده‌ای ندارد، آن‌ها باوجود اینکه خیلی گرفتاری‌ها وجود دارد.

آیت‌الله ناصری گفت: به مسئولین هم گفته‌ام در این شهر برای بانوان پارک درست کنید که هم محصور باشد و امنیت داشته باشد و بانوان بتوانند در آن ورزش کنند، استراحت کنند، تفریح کنند اما این کار را نمی‌کنند و پولش را در راه جشن کذا صرف می‌کنند.

وی با انتقاد از طرح دوباره مذاکره با آمریکا گفت: مذاکره تا الآن چه دردی از ما دوا کرده؟ آن‌هم مذاکره با دشمنی که هر زمان که توانستند سرمایه‌های ما را غارت کردند.

آیت‌الله ناصری در بخش دیگری  از سخنان خود تصریح کرد: مسئولین توقع دارند اگر انتقادی از آن‌ها می‌کنیم انتقاد سازنده باشد. اما گاهی می‌بینیم که خود این آقایان در صحبت‌هایشان وقتی می‌خواهند یک مسئله را مطرح کند مخصوصاً در آستانه انتخابات به‌جای اینکه انتقادی بکنند و راه‌حلی بدهند نظام و انقلاب اسلامی را تخریب می‌کنند.

وی  گفت: مسئولین طوری صحبت نکنند که مردم را ناامید کنند و دشمن از سخنان آن‌ها سوءاستفاده کند، از مسئولین کشور توقع نمی‌رود درحالی‌که خودشان در انقلاب شرکت داشتند این‌گونه حرف بزنند.

امام‌جمعه یزد گفت: آقایان توجه داشته باشیم که اگر می‌خواهیم حرف بزنیم حرف درست باشد و راه‌حل بدهیم.

انتهای پیام/3404/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول