اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

حادثه انقلاب شکوهمند اسلامی یکی از بزرگ‌ترین حوادث قرن اخیر بود

امام‌جمعه بهاباد با تبریک ایام‌الله دهه فجر و چهل و یکمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بابیان اینکه دهه مبارک فجر، ایامی است که خداوند ما را از ذلت بندگی طاغوت به عزت بندگی خود رساند گفت : انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل(ره) استقلال، اقتدار و عزت را برای مردم ایران اسلامی و ملت‌های مسلمان منطقه و دنیا به همراه آورد.

حادثه انقلاب شکوهمند اسلامی یکی از بزرگ‌ترین حوادث قرن اخیر بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بهاباد، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه‌های این هفته نماز با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و ترک محرمات و گناهان اظهار داشت :در آغاز پنجمین دهه از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران هنوز دشمن و استکبار دست از دشمنی با ما برنداشته و یقیناً بر نخواهد داشت چراکه دشمنان وجود و ماهیت دینی و استقلال جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داده و به هر طریقی در حال ضربه زدن به اتحاد و انسجام ملی ما است.

امام‌جمعه بهاباد بابیان اینکه جمهوری اسلامی ایران باوجود چهل سال تحریم، جنگ داخلی و جنگ خارجی و مشکلات عدیده تحول بزرگی در ایران و جهان رقم زد، افزود: ملت ایران چه در زمان تأسیس انقلاب و چه طی حرکت‌های انقلاب و فتنه‌های داخلی و خارجی و جنگ هشت‌ساله و در هر زمان که نیاز بود خدمات قابل‌توجهی به انقلاب عرضه کردند و پای انقلاب ایستادند و از انقلاب و دستاوردهای آن دفاع کردند .

ابراهیمی بشکانی به مقایسه میان دو حکومت اسلامی و رژیم منحط پهلوی اشاره کرد و افزود : نخستین تفاوت در شکل نظام سیاسی در جنس حکومت و هویت ساختاری و تبارشناسانه از نوع حکومت‌های موجود در جهان است. جنس حکومت پهلوی از نسل حکومت‌های کودتایی و ازنظر تبارشناسی ریخت حکومتی در دایره حکومت‌های کودتایی قابل دسته‌بندی است.

وی ادامه داد: یک مسئله سیستم حکومتی و دیگر شخص حاکم است؛ اینکه در تاریخ چه گذشته فاجعه است اما رضاخان نوکر صفت و فاسد به‌عنوان پادشاه توسط انگلیس انتخاب‌شده و این برای رشد جامعه کاری نمی‌تواند کند و کشور را در اختیار انگلیس قرار داده که تمام کشور دزدیدند و بردند.

امام‌جمعه بهاباد بابیان اینکه انقلاب اسلامی هم انفجار نور و هم معجزه بود گفت: ما در نیمه‌راه قرار داریم چراکه کار شما معجزه است اما تا به نتیجه نهایی نرسد آرمان ما برآورده نشده است.

امام‌جمعه بهاباد  با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل(ره) استقلال، اقتدار و عزت را برای مردم ایران اسلامی و  ملت‌های مسلمان منطقه و دنیا به همراه آورد افزود : آحاد جامعه باید قدر این موهبت الهی را بدانند و برای صیانت از آن تلاشی روزافزون داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه  حادثه انقلاب شکوهمند اسلامی یکی از بزرگ‌ترین حوادث قرن اخیر بود که همه ارکان بشریت را تحت تأثیر خود قرارداد،  گفت : دهه فجر دوره‌ای ارزنده و پر از خاطرات تلخ و شیرین برای همه است و هرکدام از ما از آن ایام خاطراتی داریم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد   تصریح کرد : مهم‌ترین واصلی‌ترین مزیت حکومت اسلامی نسبت به حکومت شاهنشاهی نوع مشروعیت حکومت است که مبتنی بر مشروعیت الهی است که در آن افراد صرفاً بر اساس داشتن ویژگی‌ها و لیاقت‌های خاصی به حکومت می‌رسند. به عبارتی اساس شکل‌گیری نظام اسلامی، مشروعیت الهی حکومت با ضمیمه شدن به مقبولیت مردمی است.

خطیب جمعه بهاباد بابیان ویژگی‌های راهپیمایی 22 بهمن ابراز کرد: شهادت حضرت صدیقه کبرا(س) که نزدیک دهه فجر بوده و همین‌طور با شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی مردم باید بیش از همیشه درصحنه باشند و امسال باید شعاری که علیه آمریکا می‌دهند باید پررنگ‌تر باشد.

انتهای پیام/3404

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول