اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

90 درصد شرکت‌های دانش‌بنیان اقتصاد محور هستند

قائم مقام معاونت علمی ریاست‌جمهوری گفت: 90 درصد شرکت‌های دانش بنیان اقتصادی هستند و اگر اقتصاد نباشد این شرکت‌ها قادر به ادامه حیات نیستند.

90 درصد شرکت‌های دانش‌بنیان اقتصاد محور هستند

مهدی قلعه‌نویی قائم مقام معاونت علمی ریاست‌جمهوری و رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی ریاست‌جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره ارتباط شرکت‌های دانش‌بنیان و حوزه صنعت، گفت: در کشور تقریبا ۵ هزار شرکت دانش‌بنیان وجود دارد و طبق آمار گمرک حدوداً ۴۰۰ شرکت‌ موفق به صادرات محصولاتشان شده‌اند. 

وی افزود: بسیاری از شرکت‌ها به دلیل قوانین بین‌المللی به ناچار محصولاتشان را با برند کشور‌های دیگر وارد بازار می‌کنند، همچنین رکورد بعضی از حوزه‌ها مانند IT، محتوا، گیم و انیمیشن به دلیل فعالیت مجازی که دارند در سیستم گمرک ثبت نمی‌شود. 

*  ۶۰۰ شرکت دانش بنیان توانایی صادرات دارند

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری یادآور شد: شرکت‌های دانش‌بنیان جزو بخش خصوصی هستند و تعدادی تبدیل به شرکت‌های بزرگی شده‌اند. حدود ۴۴۰-۴۳۰ شرکت دانش‌بنیان از طریق گمرک صادرات دارند لذا پیش‌بینی ما بر این است که حدود ۶۰۰  شرکت رکورد صادراتی و توان تجارت با خارج از کشور دارند. 

* ۹۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان اقتصادی هستند 

 قلعه‌نویی با بیان اینکه ۹۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان اقتصادی هستند، یادآور شد: اگر اقتصاد نباشد این شرکت‌ها قادر به ادامه حیات نیستند. در حال آماده‌سازی زیرساخت‌ها و توانمند کردن شرکت‌ها هستیم تا بتوانیم وارد حوزه بین‌المللی و واردات تعاملات بین‌المللی شویم. 

وی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان به لحاظ فناوری، علمی و دانشی ظریفت دارند و باید از این شرکت‌ها حمایت کنیم تا وارد بازارهای بین‌المللی شوند که طبیعتاً کشورهای همسایه در اولویت هستند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول