اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

تکیه بر ریسک‌پذیری شرکت‌های دانش بنیان در شرایط تحریم

مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان از ریسک‌پذیری بالایی برخوردار هستند
و کارکرد این شرکت‌ها بومی‌سازی دانش‌ و تکنولوژی پیشرفته در کشور است.

تکیه بر ریسک‌پذیری شرکت‌های دانش بنیان در شرایط تحریم

علی وطنی مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که شرکت‌های دانش‌بنیان تا چه حد در حل مشکلات فناوری و صنعتی تاثیرگذار هستند، گفت: این موضوع به این بستگی دارد که کدام شرکت دانش‌بنیان برای رفع معضلات علمی و فناوری چه صنعتی کار کرده و یا موضوعی که شرکت دانش‌بنیان کار کرده است متقاضی نداشته و خود شرکت پیشنهاد دهنده است؛ شرکت‌های پیشنهاد‌ دهنده تا زمانی اثرگذارند که بازار متقاضی محصول باشد و رقیب هم نداشته باشند.

* مرز موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان در ارائه خدمات به بازار و جامعه 

وی با بیان اینکه برای رقابت باید چند اصل در نظر گرفته شود؛اظهار داشت: شرکت‌ها باید از نظر قیمت، کیفیت و رعایت استانداردها بتوانند رقابت کنند و دارای نوآوری باشند و بالاخره در عمل فناورانه یا خدمات علمی و فناوری دارای امتیاز خدمات پس از فروش باشد؛ اینها رمز موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان در ارائه خدمات به بازار و جامعه است. 

وطنی خاطرنشان کرد: اگر شرکت‌های صنعتی موجود باشند و ‌این شرکت‌ها مشتری ارائه خدمات علمی و فناوری از یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان باشند و از نظر کیفیت، قیمت و داشتن حالت رقابت با بازارهای جهانی بتوانند رقابت کنند، بخصوص اگر شرکت‌های داخلی بتوانند صادرکننده محصولات به خارج از کشور شوند و مشتری‌های بین‌المللی داشته باشند در این صورت روند تولیداثرگذار است. 

* شرکت‌های دانش‌بنیان از نسل جوان تشکیل شده و دارای ریسک‌پذیری بالایی هستند

 وی افزود: اگر شرکت‌ دانش‌ بنیانی به بلوغ نرسیده باشد که بتواند برای اجرای کارش استاندارد ملی، استاندارد بین‌المللی یا خدمات پس از فروش ارائه کند و یا اینکه نتواند با رقبای داخلی و خارجی رقابت کند در این صورت امکان شکست خوردن وجود دارد؛ چرا که این شرکت‌ها عمدتاً نو پا و در آ‌غاز راه هستند که از نسل جوان تشکیل شده و ریسک‌پذیری بالایی دارند؛ لذا کارکرد شرکت‌های دانش بنیان بومی‌سازی دانش و تکنولوژی پیشرفته در کشور است که اکنون به واسطه تحریم‌ها امکان وارد کردن برخی محصولات به کشور وجود ندارد. 

 وی خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها ریسک‌پذیرند چرا که تمام راه‌ها و روش‌های ممکن را طی می‌کنند تا خودشان را به اثبات برسانند و شرکت‌هایی که این  اصول را رعایت کنند قطعا موفق هستند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول