به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی کاربران فارس با ثبت سوژه در سامانه فارس من، «به کاهش نقش مقاله دادن اساتید دانشگاه در افزایش مرتبه آنها» اعتراض کردهاند.
مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفتوگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس اظهار داشت: معتقدیم که اعضای هیأت علمی که در چارچوب حل نیازها و رفع چالشهای کشور، پروژه انجام میدهند باید امتیاز بالاتری بگیرند و این امتیاز در چارچوب آیین نامه ارتقاء رتبه اساتید لحاظ شود.
به گفته وی، طبق قانون مجلس شورای اسلامی برای حمایت از رونق تولید در کشور هم، وزارت علوم موظف به تهیه دستورالعملی در این قانون شده است.
*چالش مهم تاثیر پژوهشهای کاربردی در ارتقاء رتبه اساتید
وی گفت: ضریب این امتیاز حتی تا ۵۰ درصد میتواند افزایش پیدا کند اما اجرای آن دارای پیچیدگیهایی است.
برومند تصریح کرد: در این موضوع، نکته مورد بحث این است که طبق چه معیاری مشخص شود که پروژه انجام شده در چارچوب حل نیازها و مشکلات کشور بوده است یا خیر و مشخص کردن این موضوع از پیچیدگی طرح تاثیر پروژههای کاربردی در آییننامه ارتقاء اساتید است.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یکی از راهکارها برای این چالش این است که از دستگاهها بخواهیم نیازهای در اولویت خود را دقیق و شفاف به ما اعلام کنند که در این راستا تاکید داریم دستگاهها حتی موضوعات خود را به صورت دقیق اعلام کنند و به اعلام سرفصل یا کلیت موضوع بسنده نکنند.
انتهای پیام/