اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

برگزاری سوگواره یاس نبوی در 14 بقعه و اما‌م‌زاده چهارمحال و بختیاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از اجرای برنامه «سوگواره یاس نبوی» در 14 بقعه شاخص و امام‌زاده این استان خبر داد.

برگزاری سوگواره یاس نبوی در 14 بقعه  و اما‌م‌زاده چهارمحال و بختیاری

حجت‌الاسلام حسن امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به برگزاری سوگواره یاس نبوی در 14 بقعه و اما‌م‌زاده در چهارمحال و بختیاری، گفت: سوگواره یاس نبوی از 6 بهمن‌ماه به مدت پنج شب با حضور مبلغان بومی و اعزامی از شهرمقدس قم و با دعوت و حضور گسترده هیأت‌های عزاداری در امام‌زادگان شاخص و بقاع متبرکه این استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری افزود: این سوگواره در امامزادگان شاخص این استان ازجمله حلیمه و حکیمه خاتون(س)، میرحیدرشاه(ع) نقنه، حمزه بن‌علی(ع) بلداجی، سید بهاالدین محمد(ع) شیخ شبان، سید محمد(ع) بارده، عزیزالله (ع) کیان، ابراهیم (ع) گوجان، حیدر بن‌مالک(ع) باباحیدر، ابراهیم (ع) فیل آباد، محمد بن‌علی(ع) منجرموئی، جعفر(ع) شیاسی، عباس علی(ع) برجوئی، احمد(ع) ارمند و جعفر(ع) پیران برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در سوگواره امسال قرائت زیارت‌نامه حضرت زهرا(س)، همایش رهروان یاس نبوی، شام غریبان، تجمع بزرگ فاطمی، اطعام برای عزاداران و همچنین مراسم گرامیداشت شهادت سردار قاسم سلیمانی و همرزمانش برگزار خواهد شد.

امیری برپایی خیمه‌های معرفت را یکی دیگر از برنامه‌های این سوگواره اعلام کرد و گفت: در این خیمه‌ها غرفه‌های مختلفی شامل پاسخگویی به سؤالات شرعی، پاسخ‌گویی به شبهات دینی، حجاب و عفاف و همه واقف باشیم دایر می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نیات واقفان برای عزاداری شهادت حضرت فاطمه(ع) بسیار کم است، افزود: باید با دعوت از خیران و همچنین با تبلیغ و ترویج وقف‌های مشارکتی و دسته جمعی بتوانیم در راستای وقف‌های جدید با نیت عزاداری و اطعام‌دهی شهادت حضرت فاطمه(ع) قدم برداریم.

انتهای پیام/68020/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول