اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

قیام مردم عراق سیلی محکمی به مستکبران بود/ آمریکایی‌ها خودشان خاک عراق را ترک کنند

نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین گفت: قیام مردم عراق سیلی بزرگ و محکمی به مستکبران بود و امیدواریم آمریکایی‌ها خودشان خاک عراق را ترک کنند، قبل از اینکه نیروهای جبهه مقاومت وارد عمل شوند.

قیام مردم عراق سیلی محکمی به مستکبران بود/ آمریکایی‌ها خودشان خاک عراق را ترک کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین اظهار کرد: همه ما باید تقوای الهی را در زندگی رعایت کرده و با عمل به دستورات دینی در مسیر کسب معرفت تلاش کنیم تا بتوانیم در دنیا و آخرت سعادتمند باشیم.

‌وی خاطرنشان کرد: همه مسلمانان نباید براساس حرف و زبان بگویند تقوا رعایت می‌کنیم بلکه باید تقوا با جان آنها عجین شود.

 امام جمعه شهر قزوین با اشاره به اینکه طبق آیات قرآن کریم و دین اسلام، مسلمانان باید از نظر قدرت توانمند باشند تا بتوانند در برابر دشمنان قوی ظاهر شوند و آنها را شکست دهند، بیان کرد: خداوند متعال دوست دارد که بندگان صالحش قدرتمند باشند، به همین دلیل همه ما باید خودمان را در زمینه‌های مختلف توانمند کنیم تا در هر عرصه‌ای موفق باشیم.

عابدینی با بیان اینکه همه مسلمانان باید با خداوند متعال ارتباط بگیرند و به او دل ببندند، یادآور شد: پروردگار زمین را آفریده برای بندگانی که از متقین هستند و در راستای رضایت خدای متعال گام برمی‌دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه آینده جهان به دست متقین است، بیان کرد: مستکبران شکست می‌خورند ولی اگر مومنان ضعیف باشند نمی‌توانند در برابر دشمنان ایستادگی کنند.

وی یادآور شد: خدای متعال در آیه ۶۰ سوره انفال می‌فرماید، مومنان باید همیشه قدرتمند و قوی در برابر دشمنان بایستند، مقاومت ایستادگی کنند و وحشت را بر دل دشمنان بیندازند.

عابدینی اضافه کرد: در حال حاضر دشمنان از اقتدار و قدرت ملت ایران واهمه دارند؛ به ویژه بعد از درهم کوبیدن پایگاه عین‌الاسد در خاک عراق که با این اقدام بزرگ چطور نسخه تروریستی امریکا را درهم پیچید و همین موضوع می‌طلبد که ما باید همیشه قوی و قدرتمند باشیم و اگر در برابر دشمنان ضعف نشان دهیم، قطعا دچار شکست خواهیم شد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: باید همه مدیران از ضعف نشان دادن خودشان در برابر دشمنان دوری کنند، در همه ابعاد مختلف اخلاقی قوی باشند و از رذایل دنیوی مانند فساد و ربا دوری کنند.

وی اضافه کرد: مسلمانان باید در عرصه اقتصاد نیز قوی باشند و اگر در این زمینه قدرتمند نباشند دچار شکست خواهند شد و همچنین همیشه در تعاملات‌ خود با کشورهای مختلف در همه زمینه‌ها عزتمندانه و شرافتمندانه رفتار کنند و از روی ترس، ذلت و خواری با دشمنان روبرو نشوند.

عابدینی به ویژگی‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار و همه شهدای مقاومت نور چشم همه ملت‌های دنیا و مستضعفان عالم هستند، چرا که این گوهرهای ارزشمند، سرداران عزیز و مدافعان حرم با قدرت و اقتدار در برابر دشمنان به ویژه گروه‌های تروریستی ایستادند تا شر آنها را از کره خاکی حذف کنند.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: شهدا تربیت‌شدگان دین و پرورش‌یافتگان مکتب تقوا بودند، به همین دلیل با تاسی به اهل‌بیت(ع) و درس‌گیری از شهدای کربلا در مسیر احیای دین اسلام و نابودی دشمنان گام برداشتند و در این راه عاقبت‌ به خیر شدند.

وی گفت: سردار سلیمانی و همرزمان وی همه مسلمانان را به درس‌گیری از قرآن‌کریم، وحدت و ایستادگی در برابر دشمنان و مستکبران توصیه می‌کردند تا زندگی عزتمندانه و شرافتمندانه داشته باشند.

عابدینی یادآور شد: ملت قوی بودن در برابر دشمنان و ایستادگی در برابر انها و شیاطین از توصیه‌های مهم رهبر انقلاب است که باید این مهم را به خوبی در زندگی خود به کار ببربم تا همیشه سربلند و سرافراز باشیم.

امام جمعه شهر قزوین با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن‌کریم مسلمانان را به کسب تقوا، رعایت امربه معروف و نهی ازمنکر، برگزاری نماز جماعت باشکوه و مبارزه با مفاسد توصیه کرده است، بیان کرد: برای احیای موارد یاد شده، باید همه در جامعه با یکدیگر متحد شوند تا ارزش‌های اسلام احیا و مفاسد کمرنگ شود‌.

وی همچنین به قیام امروز مردم عراق علیه آمریکا اشاره کرد و گفت: این قیام حرکت ارزشمند و سیلی بزرگ و محکمی به مستکبران بود و امیدواریم آمریکایی‌ها خودشان خاک عراق را ترک کنند، قبل از اینکه نیروهای جبهه مقاومت وارد عمل شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و گفت: باید در این ایام بیشتر سیره و منش این بانوی بزرگوار را مطالعه کرده و درس بگیریم تا با مشکلات کمتری در زندگی روبرو شویم.

عابدینی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) فرهنگ ما را سامان داده است، بیان کرد: مسلمانان هرچه از عزت و پیروزی دارند، به برکت این بانوی بزرگوار است و باید از ایشان درس جهاد در راه خدا، جانفشانی برای ولایت، مبارزه با دشمنان و تلاش برای احیای ارزش‌ها آموخت.

وی با اشاره به فرهنگ فاطمی گفت:  باید این فرهنگ به همت دلسوزان فرهنگی بیشتر در جامعه ترویج یابد تا همه قشرهای مختلف مردم با شناختن آن در مدیریت زندگی و تلاش برای رسیدن به کمال الهی موفق باشند.

امام جمعه شهر قزوین با اشاره به حفظ محیط زیست اظهار کرد: رسانه‌ها و متدینین باید نسبت به رعایت این مهم حساس باشند و به موقع اطلاع‌رسانی کنند تا اجازه ندهیم که خاک و منابع زیستی مورد نابودی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه همت مردم استان قزوین در کمک به سیل‌زدگان بسیار عالی بود، بیان کرد: باید همچنان این کمک‌ها تداوم داشته باشد تا مشکلات هموطنان که در مسایل مختلف وجود دارد برطرف شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول