اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

لایحه ۳۵۸۰ میلیاردتومانی بودجه سال ۹۹ تبریز تقدیم شورا شد

لایحه 3 هزار و ۵۸۰ میلیاردتومانی بودجه سال ۹۹شهرداری تبریز در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای شهرتبریز، تقدیم شورا شد.

لایحه ۳۵۸۰ میلیاردتومانی بودجه سال ۹۹ تبریز تقدیم شورا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ایرج شهین باهر شهردار تبریز امروز در جلسه شورای شهر تبریز اظهار داشت: با لطف خداوند و تلاش همکاران شهرداری‌ تبریز بودجه سال ۹۹ نوشته شده و در این زمینه روند اقتصادی ۱۰ سال گذشته را بررسی و بودجه ۹۹ را تهیه کرده‌ایم.

شهردار تبریز با بیان اینکه برنامه‌‌های راهبردی شورا و اسناد بالادستی مبنای بودجه است، گفت: در تنطیم بودجه سال ۹۹ سعی شده جوابگوی نیازهای شهروندان باشیم.

وی گفت: طی هفت سال گذشته به اندازه بودجه ۹۸ تحقق بودجه نداشتیم که از همکاری اعضای شورای شهر در این زمینه تشکر می‌کنیم.

شهین‌باهر اضافه کرد: حذف پروژه‌های غیرضروری، مدیریت کاهش هزینه‌های جاری، توجه به خطوط یک و دو قطار شهری،  اختصاص بودجه ویژه برای مترو، توجه به مدیریت محله‌ محوری و خدمات محله‌ای، کاهش سهم درآمد از کد تغییر کاربری که سال‌های گذشته قسمت قابل توجهی از درآمدهای شهرداری که از این جهت تامین می‌شد و ۹۰ درصد آن از جهت تغییر کاربری فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گرفت از جمله موارد مورد توجه در بودجه به‌شمار می‌رود.

شهردار تبریز ادامه داد: از نظارت شهروندان در بودجه‌بندی استفاده شده و تلاش شده سهم فضای سبز در بودجه افزایش یافته و هدف از آن گسترش فضای سبز شهر است.

شهین‌باهر با اشاره به اینکه برنامه بودجه یک‌‌ساله بخشی از برنامه پنج ساله و منطبق بر آن است، تاکید کرد: سعی شده بدون مطالعه پروژه‌ای شروع نشود.

وی گفت: سعی کرده‌ایم اتفاقات دو سال گذشته را مقایسه و برای سال ۹۹ برنامه‌ریزی کنیم.

شهردار تبریز در گزارش خود متذکر شد: در سال ۹۷ درآمد مناطق و مرکز در ۹ ماهه نخست سال  یک‌هزار و ۷۲ میلیارد تومان و سازمان‌های وابسته ۴۵۹ میلیارد بود که در جمع یک‌هزار و  ۵۳۱ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ نیز درآمد مناطق و مرکز یک‌هزار و  ۲۴۱ میلیارد تومان و سازمان‌های وابسته ۶۶۹ میلیارد تومان بود که در جمع یک‌هزار و ۹۱۰ میلیارد تومان بوده است.

شهین‌باهر گفت: در سال ۹۹  حدود ۳۴درصد افزایش بودجه عمرانی نسبت به سال ۹۹ در نظر گرفته شده است.

وی مبلغ کل تحقق بودجه سال ۹۸ شهرداری تبریز را ۲ هزار و  ۱۱۰ میلیارد تومان عنوان کرد  و تصریح کرد: کل بودجه سال ۹۹ شهرداری تبریز ۳ هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود که با ارقام تکراری ۴ هزار و ۷۳۸ میلیارد تومان می‌شود.

شهردار تبریز افزایش هزینه‌های نگهداری زیرساخت‌های شهری، رکود اقتصادی و تورم غیرمتعارف هزینه‌های عمرانی، کاهش کمک‌ دولت به شهرداری‌ها، عدم تناسب درآمدی با هزینه‌های مدیریت شهری، رکود بازار مسکن، ابلاغ افزایش هزینه‌های جاری بیش از پیش‌بینی، عدم توازن وظایف شهرداری با ماموریت‌‌های محوله را از عمده چالش‌های شهرداری تبریز در سال آینده دانست و خاطرنشان ساخت: سعی‌ خواهیم‌ کرد بهترین عملکرد را در سال ۹۹ داشته باشیم.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول