اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

آب روستاهای «قپچاق» و «خیرآباد» فاقد هرگونه آلودگی است

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان گفت: آب موجود در دو روستای «قپچاق» و «خیرآباد» فاقد هر نوع آلودگی فیزیکوشیمیایی است.

آب روستاهای «قپچاق» و «خیرآباد» فاقد هرگونه آلودگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، کمال حسنی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آبرسانی سیار به دو روستای «خیرآباد» و «قپچاق» از روستاهای تابعه شهرستان همدان اظهار کرد: این نوع از آبرسانی در فصول سرد سال به هیچ عنوان دلیل بر آلودگی آب موجود در این روستاها نیست و اعلام می‌کنیم که آب موجود در این دو روستا فاقد هرگونه آلودگی شیمیایی و فیزیکی است.

وی با بیان اینکه روستای «قپچاق» با ۱۴۱ نفر جمعیت و ۵۰ خانوار از جمله روستاهایی است که در حال حاضر به صورت سیار آبرسانی می‌شود بیان کرد: از آنجایی که در این روستا ذخایر آب‌های زیرزمینی در حداقل میزان خود است و امکان حفر چاه وجود نداشته، در فصل سرد سال نیز آبرسانی سیار در حال انجام است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان با بیان اینکه در قسمت‌هایی از اراضی روستا که قنات وجود دارد نیز هنوز موفق به حفر چاه نشده‌ایم بیان کرد: از آنجایی که اهالی روستا از آب قنات به منظور آبیاری اراضی کشاورزی استفاده می‌کنند، هنوز توافق لازم به منظور حفر چاه در این اراضی به نتیجه نرسیده و درصدد انجام کار هستیم.

وی در خصوص آبرسانی سیار به روستای «خیرآباد» خاطرنشان کرد: این روستا با ۴۵۵ نفر جمعیت در طول دو ماه اخیر با ۲۹ تانکر به صورت سیار آبرسانی شده که البته دلیل آبرسانی سیار در این روستا شوری آب اعلام شده و هیچگونه آلودگی فیزیکو شیمیایی تاکنون گزارش نشده است.

حسنی افزود: بالا بودن میزان TDS یا شوری آب در روستای «خیرآباد» تنها دلیل آبرسانی سیار در شرایط آب و هوایی کنونی است که در صورت تامین اعتبارات لازم نصب دستگاه آب شیرین‌کن در دستور کار شرکت است.

وی بیان کرد: در مجموع در طول دو ماهه اخیر ۳۶ سرویس آبرسانی سیار در دو روستای «قپچاق» و «خیرآباد» ثبت شده است.

انتهای پیام/ 89003/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول