اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

لزوم تسهیل بازدید شهروندان و گردشگران از دارالفنون

عضو شورای اسلامی شهر تهران در تذکری بر لزوم مرمت و معرفی دارالفنون و تسهیل بازدید شهروندان و گردشگران از این مدرسه تاریخی و دفتر کار امیرکبیر تأکید کرد.

لزوم تسهیل بازدید شهروندان و گردشگران از دارالفنون

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: بیستم دی ماه سالروز شهادت معمار و آغازگر مسیر توسعه ایران میرزا تقی خان فراهانی «امیرکبیر» و سالروز رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را گرامی می‌دارم.

وی ادامه داد: متاسفانه در جامعه ما توجه به چهره‌های تأثیرگذار و تاریخ ساز در نتیجه غفلت دستگاه‌های مسؤول کمتر مورد توجه قرار گرفته است و در این میان بناهای تاریخی که وجودشان بر مسیر کشور تأثیرگذار بوده بیشتر مهجور مانده‌اند.

وی افزود: برای نمونه هر یک از ما احتمالاً سفری به باغ فین و قتلگاه امیرکبیر داشته‌ایم اما از دیدار دارالفنون این میراث گرانبها، ارزشمند و اثرگذار امیر کبیر غافلیم و شاید خاطره ای از آن نداریم؛ چون به دیدار و بازدیدش نرفته‌ایم!

فراهانی خاطر نشان کرد: یادگارهای برجا مانده از امیرکبیر در تهران امروز «مدرسه دارالفنون» و «دفتر کار ایشان» است که متاسفانه این آثار به جای آنکه در اختیار وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشد، یکی در اختیار وزارت آموزش و پروش است و دیگری در اختیار پلیس و از آن به عنوان دفتر و محل استقرار پلیس در بازار استفاده می شود!

وی اظهار داشت: بدون شک جامعه ما نیازمند توجه به آثار تاریخی برجای مانده از امیرکبیر است، بر همین اساس مرمت،نگهداری و بهره برداری از این آثار با امکان بازدید گردشگران کمترین کاری است که باید در این مسیر سالها پیش به انجام می رسید.

فراهانی ادامه داد: البته مدیریت شهری برای مرمت این آثار اقداماتی قابل تقدیر انجام داده است که باید ادامه پیدا کند.

عضو شورای شهر تهران گفت: با عنایت به اهمیت موضوع و لزوم اقدام شهرداری تهران درباره «لزوم مرمت، معرفی و تسهیل بازدید شهروندان و گردشگران از مدرسه تاریخی دارالفنون و دفتر کار امیرکبیر(ساختمان پلیس میدان ارگ)» به شهرداری تهران تذکر می دهم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول