اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان؛ نیازمند همت بیشتر

تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان که مکانی مهم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت محسوب می‌شود، نیازمند همت بیشتر مسؤولان است.

تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان؛ نیازمند همت بیشتر

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، در برهه کنونی بیش از همیشه باید به تحولات بر جای گذاشته‌شده از دوران جنگ تحمیلی در کشورمان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توجه کرد.

انقلاب اسلامی در کشور تا امروز تحولات زیادی را به خود دیده که یکی از مهم‌ترین آنها، دفاع مقدس و جنگ تحمیلی است.

تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان که مکانی مهم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت محسوب می‌شود، نیازمند همت بیشتر مسؤولان است.

مسؤولان جدیت به خرج دهند

مسؤولان دستگاه‌های اجرایی استان سمنان امروز با جدیت تمام تعهدات خود را برای تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اجرا کنند.

پیگیری‌ها برای ساخت سنگر جهاد، اورژانس جبهه و جانمایی و واگذاری هواپیما از رده خارج شده و واگن قطار با تلاش دستگاه‌های اجرایی در مرکز فرهنگی و پارک موزه دفاع مقدس استان در دست اقدام است.

تعهدات شهرداری سمنان برای اجرای طرح‌های عمرانی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس به‌سرعت در گام اجرایی قرار گیرد.

عملیات جانمایی یادمان شهدای دفاع مقدس پارک کوهستان سمنان به‌صورت ویژه پیگیری شود.

 تکمیل حداقل یک گالری پارک موزه دفاع مقدس به‌منظور جذب گردشگر دفاع مقدس در ایام تعطیلات نوروزی در دستور کار قرار گیرد.

به‌صورت موردی تعهدات دستگاه‌های اجرایی در بخش برق، آب، جاده و علوم پزشکی با هدف تسریع در اجرای طرح مرکز فرهنگی و پارک موزه دفاع مقدس استان پیگیری می‌شود.

لزوم جذب ۶۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب

سرهنگ محمدحسن سلامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به اهمیت بالای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان اظهار کرد: پیمانکار باید برای نصب تجهیزات برق مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان با همراهی شهرداری سمنان با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال اقدام کند.

وی تصریح کرد: ساخت سیمای منظر و نصب سطل زباله و صندلی در مرکز فرهنگی و پارک موزه دفاع مقدس استان در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: برای ساخت بلوار دفاع مقدس مسیر منتهی به پارک موزه دفاع مقدس استان از سوی شهرداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی مربوط اقدام شود.

سلامی بیان کرد: تعامل و همکاری شهرداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی برای روند ساخت پارک موزه دفاع مقدس مطلوب است.

وی تصریح کرد: دیوارکشی پارک موزه دفاع مقدس با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار باید از سوی شهرداری در گام اجرایی قرار گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد: با تعویض پیمانکار، به‌زودی برای عملیات محوطه‌سازی پارک موزه دفاع مقدس اقدام می‌شود.

سلامی اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب شهری، اداره کل راه و شهرسازی و دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان برای تکمیل طرح‌های عمرانی پارک موزه دفاع مقدس استان به تعهدات خود عمل کنند.

وی بیان کرد: از مصوبه‌های سفر رئیس‌جمهوری، ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای مرکز فرهنگی و پارک موزه دفاع مقدس استان مصوب شد و تا پایان دهه فجر امسال، ۱۰ میلیارد ریال و تا سه‌ماهه اول سال ۹۹، ۲۵ میلیارد ریال دیگر برای موزه آرایی این طرح تخصیص می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان اضافه کرد: سنگر جهاد پارک موزه دفاع مقدس تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. عملیات عمرانی این طرح تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای سال جاری بازدید هفت هزار دانش‌آموز از این موزه برنامه‌ریزی شده است.

به تعهداتتان عمل کنید

منوچهر فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان هم می‌گوید: مدیران دستگاه‌های اجرایی، نشست هیأت مدیره مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان را جلسه فرعی قلمداد نکنند و با تمام تلاش، تعهدات سپرده شده به مدیران مربوط برای ساخت این طرح در گام اجرایی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته برای تکمیل این طرح مهم ملی اقدام‌های خوبی انجام شده است و با تلاش مضاعف برای عملیات ساخت مرکز فرهنگی و پارک موزه دفاع مقدس استان اقدام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اضافه کرد: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی در اجرای تعهدات در تکمیل این طرح مهم عمرانی و ارزشی در ماه‌های گذشته اقدام‌های خوبی انجام دادند که از تلاش‌های این مدیران تشکر و قدردانی می‌کنم.

فخری با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در اجرای تعهدات خود برای تکمیل این طرح مهم ملی بکوشد، ادامه داد: اقدام‌های دستگاه‌های اجرایی برای ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان به‌صورت موردی و مستمر بررسی می‌شود.

وی تصریح کرد: دولت با تمام توان برای ساخت این طرح مهم ملی در استان در تلاش است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: عملیات ساخت جانمایی شهدای گمنام پارک کوهستان سمنان به‌صورت ویژه در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

عکس: اسماعیل طحان

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول