اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

پارک موزه دفاع مقدس سمنان؛ چشم‌انتظار همت مدیران

پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان که ساخت آن این روزها به نیمه راه رسیده، چشم‌انتظار همت مدیران استانی برای بهره‌برداری است.

پارک موزه دفاع مقدس سمنان؛ چشم‌انتظار همت مدیران

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، پارک موزه‌های دفاع مقدس که در استان‌های مختلف کشور در دست ساخت بوده، یکی از مراکز مهم فرهنگی در ایران اسلامی محسوب می‌شود که می‌تواند ارزش‌های دفاع مقدس و معارف آن را به‌ خوبی به نسل جوان و نوجوان امروز منتقل کند.

احداث پارک موزه دفاع مقدس در استان سمنان این روزها به نیمه راه رسیده و با کمی تلاش مدیران و اختصاص اعتبارات موردنیاز، در آینده شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود؛ این مرکز مهم فرهنگی امروز چشم‌انتظار همت مدیران استانی برای بهره‌برداری است.

اعتبار میلیاردی تکمیل طرح

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در همین زمینه، ضمن تشکر از تلاش‌ها و زحمات اعضای شورای اسلامی شهر سمنان، شهردار، معاونان وی و مدیران عامل سازمان‌های تابعه شهرداری سمنان در تکمیل این سازه ارزشی گفت: پارک موزه دفاع مقدس سمنان یکی از بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین مراکز فرهنگی دفاع مقدس کشور است که در آستانه اتمام عملیات اجرایی قرار دارد.

سرهنگ محمدحسن سلامی ادامه داد: هم‌افزایی و همکاری بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی نقش مهم و مؤثر در تسریع روند موزه آرایی و آماده‌سازی زمینه برای بازدید عموم از این مرکز بزرگ فرهنگی داشته و دارد.

به گفته وی، اکنون پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان در بخش عملیات عمرانی با پیشرفت حدود بیش از ۹۰ درصد همراه است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان افزود: در سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان سمنان، ۶۰ میلیارد ریال اعتبار و از محل اعتبارات دولتی امسال ۲۰ میلیارد ریال برای تکمیل پارک موزه دفاع مقدس در نظر گرفته شده است.

سلامی اضافه کرد: با شهرداری سمنان توافق‌هایی انجام‌شده تا محوطه‌سازی و ایجاد فضای این مرکز فاخر فرهنگی را بر عهده بگیرد.

وی تصریح کرد: با تأمین اعتبارات مصوب امسال مرکز فرهنگی پارک موزه دفاع مقدس، پیش‌بینی می‌شود این مرکز فرهنگی تا پایان امسال افتتاح شود.

گام نخست در 4 هکتار

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان افزود: سردر تاریخی و سنتی، صحن انقلاب اسلامی، یادمان شهید گمنام، ساختمان اصلی موزه، میدان جنگ و ساختمان فرهنگسرا بخشی از مجموعه فرهنگی و موزه دفاع مقدس را تشکیل می‌دهد.

سلامی افزود: اکنون این مجموعه در چهار هکتار و در مساحت ۴۰ هزار مترمربع برنامه‌ریزی شده؛ اما طرح کلی در وسعت ۱۲ هکتار و ۱۲۰ هزار مترمربع است و بعد از افتتاح مجموعه پارک موزه دفاع مقدس در وسعت چهار هکتاری در گام بعدی در وسعت بیشتر کار ادامه می‌یابد.

وی، موزه دفاع مقدس را سرمایه‌گذاری بزرگ فرهنگی دانست و افزود: پارک موزه دفاع مقدس استان ازجمله سه طرح در کشور محسوب می‌شود که جزو مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب است.

به گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، ایجاد تصویرسازی از جنگ تحمیلی و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس در این مراکز فرهنگی نقش مؤثر در تقویت انگیزه و مسؤولیت‌پذیری در جوانان دارد.

سلامی تصریح کرد: امروز کشور درگیر جنگ اقتصادی است و یاد شهدا، مقاومت و صبوری مردم را افزایش می‌دهد و موجب پیروزی کشور و عبور از دسیسه‌های دشمن می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت همکاری نهادهای مرتبط و جلب مشارکت خیران برای پاگرفتن کامل موزه دفاع مقدس خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری کامل این مجموعه به‌نوعی وظیفه ما نسبت به شهدا و ایثارگران انجام می‌شود و پرداختن به موضوعاتی این‌چنین کار دلی است و تکلیف اداری نیست و اثرات آن به‌طور حتم در کار دیده خواهد شد.

موزه‌ای که آبروی استان است

سیدمحمد ناظم‌رضوی شهردار سمنان نیز در این باره می‌گوید: یکی از مهم‌ترین اقدامات برای ادای دین به شهدا و خانواده معزز آن‌ها، بدون شک پاسداشت ارزش‌ها و نشر آن است.

وی ضمن تأکید بر ترویج فرهنگ ناب دفاع مقدس گفت: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری به تبیین فرهنگ جهاد و شهادت دارد؛ عرصه‌ای که مملو از تلاش و مجاهدت، خدمت به وطن و نماد بارز مبارزه با استکبار و ظلم و دفاع از مظلوم است.

شهردار سمنان از اقدامات انجام‌شده در احداث پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان قدردانی کرد و ایجاد مجموعه فرهنگی دفاع مقدس در استان سمنان را به‌مثابه آبروی استان دانست و اظهار امیدواری کرد: هرچه زودتر این مجموعه ارزشی به بهره‌برداری برسد.

لزوم تلاشی مضاعف

به‌هرحال، امروز تلاشی مضاعف برای بهره‌برداری هر چه سریع‌تر پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان نیاز است تا درهای این مرکز مهم فرهنگی هر چه سریع‌تر به روی عموم مردم و علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت گشوده شود.

انتقال مفاهیم ارزشی دفاع مقدس و هشت سال رشادت ملت بزرگ ایران بدون تردید با زبان هنر بیش از هر تلاش دیگری مؤثر خواهد بود و پارک موزه‌ها نمایشگر خدمت هنر به این فرهنگ والا خواهند بود.

انتهای پیام/2568/م/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول