اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

آمادگی ایران برای انتقال تجربیات در زمینه آموزش و پرورش به عمان

سفیرایران در دیدار با وزیرآموزش و پرورش عمان از آمادگی کشورمان برای انتقال تجربیات در زمینه آموزش و پرورش و فناوری های نوین به عمان خبر داد.

آمادگی ایران برای انتقال تجربیات در زمینه آموزش و پرورش به عمان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام محمدرضا نوری شاهرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط امروز چهارشنبه ۱۱ دی‌ماه ۱۳۹۸ با خانم «مدیحه بنت احمد الشیبانیه» وزیر آموزش و پرورش سلطنت عمان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که سیدعلی موسوی زاده رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت، دو طرف درباره همکاری‌های دوجانبه بویژه در زمینه آموزش و پرورش و راه اندازی مجدد مرکز آموزش زبان فارسی در مسقط گفتگو کردند.
 سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان در این دیدار با ابلاغ سلام وزیر آموزش و پرورش کشورمان به همتای عمانی و دعوت از وی برای سفر به تهران، به ظرفیت‌های موجود در زمینه دانش، فناوری، تحقیق و نوآوری فناوری‌های نوین آموزش و پرورش ایران اشاره و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌ها و انتقال تجارب به عمان تاکید کرد.
سفیر کشورمان همچنین با اشاره به تفاهمنامه موجود بین دو کشور در زمینه مرکز آموزش زبان فارسی در مسقط، گفت: تلاش‌های خوبی برای راه اندازی مجدد این مرکز در مسقط صورت گرفته است و با تعاملات مثبتی که بین وزارت آموزش و پرورش عمان و رایزنی فرهنگی ایران انجام شده در انتظار آغاز رسمی فعالیت مرکز در آینده نزدیک هستیم.
خانم مدیحه بنت احمد الشیبانیه وزیر آموزش و پرورش سلطنت عمان نیز با استقبال از توسعه همکاری‌های دوجانبه، آمادگی خود را برای سفر به ایران و مشاهده امکانات و پیشرفت‌های کشورمان در زمینه‌ آموزشی بویژه ارائه فرصت‌ها و عدالت آموزشی، رویکرد‌های تحصیلی در نظام آموزشی و تبادل تورهای مطالعاتی و فناوری و بهره گیری از تجربیات مختلف مراحل تحصیلی، اعلام کرد.
وی گفت: راهبردهای آموزشی عمان برای بیست سال آینده برپایه نیاز‌های تخصصی آموزشی، علمی و فناوری کشور تدوین شده است و وزارت آموزش و پرورش از هرگونه همکاری که بتواند به پیشرفت این برنامه کمک کند، استقبال می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول