اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

توسعه کارآفرینی با قوانین 60 سال قبل امکان‌پذیر نیست

معاون توسعه کارآفرینی وزیر تعاون گفت: در حوزه کارآفرینی با قواعد و مقررات 50 تا 60 سال قبل کار می‌کنیم که توسعه کارآفرینی با این قواعد امکان ندارد.

توسعه کارآفرینی با قوانین 60 سال قبل امکان‌پذیر نیست

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار امروز در سومین کنفرانس کارآفرینی در سالم جابر ابن حیان دانشکده شیمی دانشگاه شریف برگزار شد، گفت: تجربه‌ای که وزارت کار در استان‌ها دارد، این است که کانون‌های کارآفرینی در استان‌ها تشکیل می‌شود، زیرا متأسفانه امروز با نظام آموزش عالی مبتنی بر کارآفرینی فاصله داریم.

وی گفت: در حوزه آموزشی باید سه جنبه مورد توجه قرار گیرد، اول آموزش‌های نظری و تئوری، دوم آموزش‌ها تبدیل به فضای تجربی و تجربه شوند و سوم عمق دادن به دانش تجربی برای دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها است. 

معاون توسعه کارآفرینی وزیر تعاون گفت: برای کارآفرینی باید فرصت تجربه‌آموزی برای فارغ‌التحصیلان فراهم شود و اتفاق مطلوب‌تری در حوزه کارآفرینی باید ایجاد شود و انتظار این است که فرصت تجربه کردن و عمق بخشیدن به آموزش‌های تجربی در کنار آموزش نظری برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان فراهم شود.

منصوری همچنین گفت: نگاه به مقوله کارآفرینی در دانشگاه باید عوض شود و باید استارت‌آپ‌های ما منجر به نتیجه و ایجاد اشتغال مؤثر باشند، در حالی که برخی استارت‌آپ‌ها با اشتغال مؤثر فاصله دارند و ما به عنوان نماینده دولت باید اقدامات پسینی انجام دهیم. 

به گفته منصوری، تلاش بر این است که اکوسیستم کارآفرینی برای حوزه‌های مختلف ایجاد شود و از نظر ما نظام حکمرانی کشور باید وارد موج کارآفرینی شود در حالی که هنوز وارد آن نشده است. 

وی همچنین گفت: قواعد ما در حوزه کارآفرینی همان مقررات 50 تا 60 سال قبل است و ما برای اینکه این محدودیت‌ها را برطرف کنیم، باید به ایجاد اکوسیستم کارآفرینی با رویکرد ایجاد بنیادهای عمومی و خصوصی اقدام کنیم.

منصوری جدیدترین نمونه ایجاد بنگاه عمومی و خصوصی را بنیاد هاب در زمینه هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین عنوان کرد و گفت: باید اکوسیستم‌های تخصصی در زمینه کارآفرینی را ایجاد کنیم.

معاون توسعه کارآفرینی وزیر تعاون با بیان اینکه از نظم آموزش رسمی کشور گلایه‌مندیم گفت: ما در عین حال منتظر نماندیم که نیاز آموزشی با فضای کسب و کارآفرینی تطبیق داده شود و فضای کارآفرینی با نیاز بازار کشور باید منطبق شود. 

وی گفت: طرح‌های کارورزی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه را شروع کردیم و اقدام دیگر در حوزه کارآفرینی این است که باید خلاقیت‌ها و استعدادهای افراد را از دوره پیش از مدرسه شناسایی و آن را تقویت کنیم. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول