اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

تدوین آیین‌نامه کارآفرینان پیشرو در دولت

آیین‌نامه کارآفرینان پیشرو در کمیسیون اقتصادی دولت بررسی می‌شود و به زودی تصویب می‌شود.

تدوین آیین‌نامه کارآفرینان پیشرو در دولت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، رحیم سرهنگی مدیرکل توسعه کارآفرینی و بهره‌وری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در حاشیه سومین کنفرانس کارآفرینی در سالن جابر ابن حیان دانشگاه صنعتی شریف در جمع خبرنگاران اعلام کرد: آیین‌نامه کارآفرینان پیشرو از یک ماه قبل در کمیسیون اقتصادی دولت بررسی می‌شود و مراحل تصویب نهایی آن در حال طی شدن است. 

وی گفت: این آیین‌نامه دارای 18 ماده است که بررسی می‌شود یک کارآفرین چگونه صادرات و اشتغال ایجاد کند و بنگاه‌های متوسط و بزرگ چگونه مورد حمایت قرار گیرند.

سرهنگی همچنین با بیان اینکه رتبه فضای کسب و کار ایران از 87 به 72 کاهش یافته و فضای کسب و کار ارتقا یافته است،‌ گفت: شاخص فضای کسب و کار به واسطه ورود جوانان با کسب و کارهای نو بهتر شده است و اتفاقات مثبتی در این فضا ایجاد شده است.

وی گفت: هر جا استارت‌آپ‌ها در فضای کسب و کار شکل گرفته، به طور میانگین شاخص فضای کسب و کار بهتر شده است، در حال حاضر شاخص فضای کسب و کار در ترکیه 38 و در ایران به 72 رسیده است که امیدواریم شاخص فضای کسب و کار باز هم بهتر شود. در چند سال اخیر از نظر رشد فضای کسب و کار رتبه ایران 12 پله پیشرفت کرده است و جزو 5 کشور برتر خاورمیانه از نظر رشد فضای کسب و کار هستیم و باید فضای کسب و کار باز هم بهتر و آسان‌تر شود. 

مدیرکل توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید به استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری کمک کند.

سرهنگی در مورد دولت و فضای کسب و کار گفت: یک شاخص کلی برای بهبود فضای کسب و کار مطرح می‌شود، البته قضیه استارت‌آپ‌ها از فضای کسب و کار هم جدا است و شرکت‌هایی که نوآور باشند جزو استارت‌آپ‌ها قرار می‌گیرند، مثلاً برای حمل‌ونقل قوانین کلی وضع می‌شود، اما استارت‌آپ‌های رشته حمل‌ونقل باید قوانین جداگانه‌ای داشته باشند و هدف این است که فضای کسب و کار برای استارت‌آپ‌ها نیز بهتر شود. 

وی گفت: هیأت مقررات‌زدایی می‌خواهد شاخص‌های فضای کسب و کار را بهبود بخشد و بالا ببرد.

مدیرکل توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد اینکه آیا رتبه فضای کسب و کار توسط یک هیأت مقررات‌زدایی باید بالا برود یا اینکه به وسیله بهتر شدن فضای کسب و کار در عالم واقع ارتقا پیدا کند، گفت: هیأت مقررات‌زدایی از همه دستگاه‌های دولتی نمایندگانی دارد که با محوریت وزارت اقتصاد تشکیل می‌شود و رتبه کسب و کار ایران از 85 به 72 رسیده و وضعیت بهتر شده است. 

سرهنگی همچنین با بیان اینکه استارت‌آپ‌ها خودشان شکل می‌گیرند، گفت: دولت باید فضایی فراهم کند که زمینه رشد استارت‌آپ ها فراهم شود و محیطی مانند انکوباتور (محیط پرورش نوزاد نارس) یا فضای گلخانه‌ای ایجاد کند که استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای نوین در این فضا رشد کنند و تشکیل شوند. برای بخش خصوصی در صورتی فضاسازی باصرفه‌تر است که بتوانند شبکه‌سازی بین اجزا انجام دهند و دولت باید کمک کند تا شبکه‌سازی کسب و کارها در یک محیط گلخانه‌ای شکل گیرد و رشد کند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول