اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رقابت‌های انتخاباتی اخلاق‌مدارانه باشد/ خسارات شهرهایی که در حوادث اخیر آسیب دیده‌اند، برآورد شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: آن چیزی که همه باید به دنبال آن باشیم وحدت، همدلی و صمیمت بوده که نیاز جامعه است، باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که رقابت‌های انتخاباتی اخلاق‌مدارانه باشد و از هر گونه رفتاری که منجر به ایجاد مشکل شود همه باید پرهیز کنند.

رقابت‌های انتخاباتی اخلاق‌مدارانه باشد/ خسارات شهرهایی که در حوادث اخیر آسیب دیده‌اند، برآورد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز در صد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، میلاد حضرت عیسی مسیح را تبریک گفت و اظهار کرد: امید دارم بتوانیم پیرو پیامبران اولوالعزم باشیم و در یک همزیستی مسالمت‌آمیز و با ایجاد شرایط مناسب مأموریت‌ها و مسؤولیت‌های مذهبی و الهی خود را به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف توسط شهرداری اصفهان افزود: انجام برنامه‌های متنوع زمینه نشاط و شادابی مردم و کارکنان شهرداری را فراهم کرده است، بالغ بر 60 برنامه توسط معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان در محلات مختلف در نظر گرفته و در مناطق 15 گانه اجرا شد، این برنامه‌ها فضایی ایجاد کردند که انگیزه کار و نشاط و شادابی در بین کارکنان شهرداری و مردم افزایش یابد، دعوت از پاکبانان در مناطق 15 گانه برای دومین سال و اجرای مراسمی با برنامه‌ریزی‌های خوب جهت تکریم پاکبانان برنامه دیگری بود که توسط شهرداری انجام گرفت.

وی در ادامه با اشاره به ثبت نام داوطلبان حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: هیأت‌های اجرایی کار خودشان را انجام داده و وضعیت صلاحیت کاندیداها را مشخص کردند و باید مراحل بعدی طی شود، امید دارم هیأت اجرایی رسالت خود را در صیانت از حق و حقوق مردم و کسانی که خودشان را در این این رابطه عرضه کردند، انجام دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: همچنین امید داریم در ادامه راه شرایطی فراهم شود همه کسانی که حضور پیدا کردند از حقوق مساوی برخوردار باشند و با برنامه‌ریزی خوب وزارت کشور، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها با حضور و مشارکت مردم در انتخابات اتفاقات خوبی رقم بخورد.

وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که همه باید به دنبال آن باشیم وحدت، همدلی و صمیمت بوده که نیاز جامعه است، باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که رقابت‌ها اخلاق‌مدارانه باشد و از هر گونه رفتاری که منجر به ایجاد مشکل شود همه باید پرهیز کنند تا شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات باشیم.

نصراصفهانی همچنین بیان کرد: احزاب و گروه‌های سیاسی هم باید در این زمینه فعالیت داشته باشند و با توجه به ارتباطی که با بدنه مردم دارند همه باید بکوشند تا در دوم اسفند شاهد اتفاق خوبی در کل کشور و در شهر اصفهان باشیم.

خسارات شهرهایی که در حوادث اخیر آسیب دیده‌اند، برآورد شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تقدیم بودجه سال 99 توسط دولت به مجلس، تصریح کرد: آن‌چه که مدنظر بوده و مورد انتظار است، این است که خسارات شهرهایی که در حوادث اخیر آسیب دیدند برآورد شود، چراکه توان شهرها به حدی نیست که تمام خسارات را جبران کنند، بنابراین انتظار داریم نمایندگان این خسارت ها را مدنظر قرار دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت‌ها از قبل بدهی‌هایی به شهرداری‌ها از جمله شهرداری اصفهان دارند، گفت: برای مرکز همایش‌های شهر اصفهان،‌ دولت تعهد 100 میلیارد تومانی داشته که فقط 20 میلیارد تومان آن محقق شده است، مابقی آن را امید داریم با پیگیری نمایندگان پرداخت شود، برای این مرکز تاکنون بالغ بر400 میلیارد تومان هزینه شده و 350 میلیون دیگر برای بهره‌برداری نیاز دارد، تفاوت این پروژه با دیگر پروژه‌ها این است که پروژه‌ای ملی است.

نصراصفهانی در ادامه از آلودگی هوای اصفهان به عنوان دغدغه همه مسؤولان و اعضای شورای شهر اصفهان نام برد و تاکید کرد: امید دارم برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط سازمان‌ها و نهادهایی که تولیت دارند به گونه‌ای پیش برود تا در تلطیف هوای اصفهان و جلوگیری از آلودگی هوا مؤثر باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین عنوان کرد: اگر اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل امکان اجرایی و تأثیر در کاهش آلودگی هوا دارد، مدیران درنگ نکنند و آن را اجرایی کنند.

وی در پایان در گلایه‌ای گفت: نقش اعضای شورای شهر در برنامه‌های شهری بسیار مهم است و حضور آن‌ها در جلسات، نشست‌ها و بازدیدها احترام به رأی مردم است و اگر وزیر یا معاون وزیر در شهر حضور می‌یابد حتماً باید عضو شورا نیز حضور داشته باشد.

انتهای پیام/63088/ک/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول