اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

شورای نگهبان با دقت صلاحیت‌ داوطلبان مجلس را بررسی می‌کند

امام جمعه سمنان با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و ضرورت هوشمندی مردم برای انتخاب نمایندگان اصلح، گفت: شورای نگهبان با دقت، صلاحیت داوطلبان انتخابات را مورد بررسی قرار می‌دهد.

شورای نگهبان با دقت صلاحیت‌ داوطلبان مجلس را بررسی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته سمنان که با حضور مردم و مسؤولان در مسجد امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به جریان آشوب و اغتشاش هفته‌های گذشته که با ورود زودهنگام و هوشمندی مردم خاتمه یافت، اظهار کرد: هنوز شناسایی آشوبگران و عوامل اغتشاشات در استان‌های مختلف کشور ادامه دارد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه استان سمنان از این اقدام ضد اسلام و انقلاب دور بوده و این امر نشانگر فرهنگ بالای مردم این دیار است.

امام جمعه سمنان بر ضرورت برخورد قاطعانه با آشوبگران تأکید کرد و گفت: انتظار مردم از قوه قضاییه این است که هر چه سریع‌تر برخورد قاطعانه با آشوبگران را مدنظر قرار دهد.

شاهچراغی با اشاره به اینکه دست آمریکا در همه فتنه‌ها هویداست، ادامه داد: آمریکا در همه فتنه‌های زنجیره‌ای از جمله تحریم و نفوذ اقتصادی شکست خورده؛ اما هنوز ایران را رها نکرده و به فکر فتنه جدید است.

شاهچراغی با بیان اینکه هدف آمریکا سلب مقاومت و گرفتن امید از مردم است، ادامه داد: دسیسه آمریکا، ناامید کردن مردم از ولایت‌ فقیه و دولت است؛ اما مقام معظم رهبری صراحتاً فرمودند که من به آینده کشور امیدوارم و هر کسی برای مردم آیه یأس بخواند، با دشمن همراهی کرده است.

وی با اشاره به پیش رو بودن انتخابات و ضرورت هوشمندی مردم برای انتخاب فرد اصلح اظهار کرد: در هر کشوری برای ورود به عرصه‌های حساس، افراد باید از سنجه‌هایی عبور کنند و امکان ورود فله‌ای وجود ندارد.

امام جمعه سمنان افزود: ورود به عرصه رقابت‌های انتخاباتی در کشور ما، سنجه‌ای به نام شورای نگهبان دارد که تابحال به کسی باج نداده و از این پس هم نخواهد داد.

شاهچراغی افزود: مبنای تأیید یا رد افراد، چپ یا راست بودنشان نیست و این موارد برای شورای نگهبان تفاوتی ندارد؛ هر کسی احراز صلاحیت نشد، جایگاهی در مجلس ندارد.

وی یادآور شد: این بدان معنا نیست که فرد رد صلاحیت شده، بی‌صلاحیت است؛ اما شورای نگهبان با دقت افراد را مورد بررسی قرار می‌دهد تا مجلسی انقلابی شکل گیرد.

امام جمعه سمنان ضمن دعوت نمازگزاران به تقوا اظهار کرد: پیشتاز همه تقواها، تقوای اعتقادی است که یقین انسان را به وجود آخرت زیاد می‌کند.

شاهچراغی، نمازگزاران را به پرهیز از نفاق دعوت و تأکید کرد: دورویی و دوزبانی به معنی نفاق بوده و از منظر اسلام زشت و کریه است.

وی با اشاره به اینکه اموال و اولاد ممکن است انسان را از یاد خدا غافل و به منافق تبدیل کند، افزود: منافق سه علامت دارد؛ سخنش بر مبنای دروغ است، به وعده‌ها عمل نمی‌کند و در امانت خیانت کرده و امین نیست.

انتهای پیام/74034/م/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول