اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برخی برنامه‌های نامزدهای انتخاباتی به‌هیچ‌وجه اجرایی نیست

استاندار سمنان گفت: برخی برنامه‌های ارائه‌شده توسط نامزدهای انتخاباتی به‌هیچ‌وجه اجرایی نبوده و فقط سطح مطالبات را زیاد می‌کند.

برخی برنامه‌های نامزدهای انتخاباتی به‌هیچ‌وجه اجرایی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدی‌شهر، علی‌رضا آشناگر پنج‌شنبه‌شب در همایش ائمه جمعه استان سمنان در مهدی‌شهر اظهار کرد: پایگاه نماز جمعه به‌عنوان یک قرارگاه معنوی از آغاز انقلاب تاکنون به‌خوبی نقش مؤثر و کاربردی خود را ایفا کرده است.‌

وی بیان کرد: نقش نماز جمعه در جنگ و حوادث مختلف انقلاب مؤثر و بی‌بدیل بوده و خوشبختانه نماز جمعه در کشور حتی در شهرهای کوچک نیز دارای گستردگی و نفوذ است.

استاندار سمنان اضافه کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب، مبانی، مشکلات و راهکارهای فائق آمدن بر آنها به‌خوبی توسط رهبر معظم انقلاب بیان شده است.

قانون‌مداری و قانون‌محوری، ملاک عمل و معیار اجرای انتخابات است

آشناگر گفت: بیانیه گام دوم به‌نوعی تأیید تلاش‌های گذشته کشور و بیان برخی اشتباهات و راهکارهاست؛  یکی از بزرگ‌ترین اقداماتی که در حال حاضر می‌توانیم به انجام برسانیم، آن است که به سبک زندگی بزرگان و علمای مورد وثوق مردم رجوع کنیم.

وی تصریح کرد: روابط ائمه جمعه با مردم از ابتدای انقلاب تاکنون، روابطی صمیمانه و همراه با اعتماد بوده است؛ ائمه جمعه، دفاتر و ستادهای نماز جمعه، محل رجوع مردم است و در بسیج و حمایت از مردم مؤثر هستند.

استاندار سمنان ادامه داد: اگر نگاهی به سال‌های آغازین پیروزی انقلاب داشته باشیم، درمی‌یابیم که ترکیب نماز جمعه در آن ایام، ترکیبی جوان و ستادها و پایگاه‌های نماز جمعه، مکان و پایگاهی برای بسیج افراد و دفاع از کشور بود که این نقش را ائمه جمعه ایجاد کردند؛ اکنون نیز تأکید رهبر انقلاب مبنی بر تزریق طراوت جدید در ساختار اداری و ... کشور توسط جوانان به خاطر همین موضوع است.

آشناگر گفت:‌ در حال حاضر، برخی از اهداف انقلاب طی شده و برخی دیگر نیز در حال طی شدن است و ائمه جمعه نقش بسیار مؤثری در تحقق این اهداف و برنامه‌ها دارند.‌

وی بیان کرد: نقش دیگر ائمه جمعه، نظارت بر اجرای قوانین و ارائه تذکر پدرانه به مسؤولان است.

استاندار سمنان گفت: کشور ما هم‌اینک در حال انجام پروسه انتخابات است و امیدواریم همه کمک کنند و با آغوش باز و وسعت نظر اجازه دهند که همه آنهایی که خود را محق حضور در عرصه رقابت انتخابات می‌دانند، از همه سلیقه‌ها در این عرصه حضور داشته و درنهایت شاهد مشارکت بیشتر مردم در این دوران حساس کشور باشیم.

برای مجریان و مسؤولان انتخابات، بی‌طرفی کامل در اجرای پروسه انتخابات یک اصل و شرط لازم است

آشناگر اضافه کرد: در شرایط فعلی، افزایش نرخ مشارکت مردم نشانه تعلق‌خاطر مردم به نظام جمهوری اسلامی است؛ قانون‌مداری و قانون‌محوری، ملاک عمل و معیار اجرای انتخابات است.‌

وی تصریح کرد: برای مجریان و مسؤولان انتخابات، بی‌طرفی کامل در اجرای پروسه انتخابات یک اصل و شرط لازم است.‌

استاندار سمنان افزود:‌ ما دنبال تحمیل اراده خود به مردم در پروسه انتخابات نیستیم و تمام تلاشمان بر بی‌طرفی است که می‌تواند موجب مشارکت حداکثری شود.

آشناگر ادامه داد: تأمین امنیت انتخابات یکی از مهم‌ترین وظایف دست‌اندرکاران و مجریان انتخابات است که بسیار مورد توجه دولت بوده و از تمام مسؤولان، معتمدان و به‌ویژه ائمه جمعه درخواست می‌کنیم در این زمینه یاریگر ما باشند.‌

وی تصریح کرد: یکی از نقاط ضعف انتخابات در کشور ما این است که انتخابات بیشتر تبلیغات‌محور است تا برنامه‌محور؛ برخی برنامه‌های ارائه‌شده توسط برخی نامزدهای انتخاباتی به‌هیچ‌وجه اجرایی نبوده و فقط سطح مطالبات را زیاد می‌کند که ائمه جمعه می‌توانند این موضوع را برای مردم تبیین کرده و آنان را آگاه سازند.

استاندار سمنان گفت: در بحث مدیریت قیمت سوخت، اعتراضاتی در سطح کشور مشاهده شد که لازم می‌دانم به سهم خود از مردم نجیب، صبور و همیشه همراه استان سمنان که در این مقوله صابرانه با مسؤولان و مدیران اجرایی استان مشارکت و همراهی کردند، تقدیر کنم.

تبیین و بیان مشکل بدون ارائه راه‌حل منجر به انگاشت مشکل می‌شود

آشناگر بیان کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف و رسالت‌های ما در کشور، ایجاد امید به آینده در دل مردم است؛ یکی از نکاتی که در دل مردم ایران و استان سمنان امید ایجاد می‌کند، آن است که مردم به رفع مشکلاتشان و دولت منتخب خود امیدوار باشند.

وی تصریح کرد: تبیین و بیان مشکل بدون ارائه راه‌حل منجر به انگاشت مشکل می‌شود؛ همه وظیفه داریم که در طرح مشکلات کشور، سهم دشمن را در مشکلات کم‌رنگ نکرده و به این نکته توجه کنیم که فشار حداکثری دشمنان بر کشور ما با این هدف است که مردم را مقابل نظام و دولت قرار دهند.

استاندار سمنان ادامه داد: همه وظیفه داریم که این نکته مهم و کلیدی را برای عموم مردم تبیین کنیم که علت‌العلل مشکلات مردم، ناکارآمدی دولت و مسؤولان نیست؛بلکه تحریم‌های ظالمانه آمریکا و مشکلات تورمی ناشی از آن سبب شده است تا مشکلاتی برای مردم ایجاد شود.

آشناگر گفت: با اتحاد و انسجام و حمایت از مسؤولان و توجه و کمک به مردم، می‌توانیم به لطف خدا از این گردنه پرفرازونشیب نیز عبور کنیم.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول