اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تسهیل صدور روادید قزاقستان برای گردشگران خارجی

مرکز مطبوعاتی وزارت کشور قزاقستان از تسهیل دریافت روادید این کشور توسط شهروندان کشورهای خارجی خبر داد.

تسهیل صدور روادید قزاقستان برای گردشگران خارجی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، مرکز مطبوعاتی وزارت کشور قزاقستان با راه‌اندازی سرویس الکترونیکی «دعوت شهروند خارجی» امکان اخذ ویزای این کشور توسط شهروندان خارجی را آسان کرد.

بنابر این گزارش، صدور دعوت نامه برای ورود، یکی از خدمات پر تقاضا دولتی به شمار می‌رود که توسط وزارت کشور قزاقستان ارائه می شود.

تا راه اندازی سرویس الکترونیکی، شهروندان خارجی علاقمند به سفر به قزاقستان حین دریافت روادید این کشور با مشکلات زیادی از جمله حضور شخصی در سفارت قزاقستان و امکان انتظار  30 روز و یا بیشتر از آن برای دریافت پاسخ رو به رو بودند.

اما بعد از راه اندازی شکل الکترونیکی سرویس صدور دعوت نامه به شهروندان خارجی روادید قزاقستان را می توان از طریق پورتال « www.vmp.gov.kz » در 5 روز کاری دریافت کرد.

برای این متقاضی بعد از ورود به حساب شخصی در پورتال مذکور باید درخواست را پر و داده های مهمان خارجی را وارد و هزینه مورد نیاز را پرداخت کند.

بعد از 5 روز کاری به حساب شخصی متقاضی یک شماره ثبت نام 10 رقمی دعوت نامه منتقل می شود که این شماره را باید به شهروند خارجی انتقال داد.

شهروند خارجی با استفاده از این شماره درخواست دریافت روادید قزاقستان را در پورتال مرتبط مهاجرتی این کشور پر کرده و بعد از 15 دقیقه روادید الکترونیکی را دریافت می‌کند.

در حال حاضر سرویس دعوت نامه الکترونیکی شهروندان خارجی برای صدور روادید الکترونیکی تک ورودی В1، В2، В3 برای ورود به قزاقستان با اهداف تجاری و دسته В10 با اهداف خصوصی می‌باشد.

باید گفت که در حال حاضر با این ویزا الکترونیکی تنها می توان از طریق فرودگاه‌های شهرهای «نورسلطان» و «آلماتی» قزاقستان وارد این کشور شد.

انتظار می رود که این اقدام در سال 2020 میلادی برای تمام گذرگاه های مرزی قزاقستان اجرا شود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول