اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

نخستین پرواز هلکوپتر خودران تجاری در آمریکا

یک شرکت تجاری در کالیفرنیا از تولید نخستین هلکوپتر خودران تجاری خبر داده که از قدرت مانور و توانایی پروازی منحصر به فردی برخوردار است.

نخستین پرواز هلکوپتر خودران تجاری در آمریکا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، شرکت Skyryse که فعالیت خود را از سال ۲۰۱۶ آغاز کرده برنامه های گسترده ای برای ارائه خدمات پروازی با استفاده از هلکوپترهای خودران دارد، این شرکت می خواهد استفاده از تاکسی های هوایی پرنده را در مناطق شهری متداول کند.

البته Skyryse تنها شرکتی نیست که در این زمینه فعال شده و اوبر و وولوکوپتر هم برنامه های مشابهی را در این زمینه به اجرا گذاشته اند، در عین حال رقبای Skyryse به دنبال طراحی محصولات پرنده جدیدی هستند، اما این شرکت قصد دارد با تغییر هلکوپترهای موجود آنها را به پرنده های خودران مبدل کند.

این شرکت همچنین یک فناوری دستیار پرواز را ارائه کرده که خطاهای انسانی را کاهش می دهد و عملکرد هلکوپترها را برای انجام عملیات امدادرسانی بهبود می بخشد، این فناوری مبتنی بر استفاده از تعدادی حسگر برای حفظ ثبات هلکوپترهاست.

هلکوپترخودران جدید این شرکت Robinson R-44 نام دارد و البته برای کسب اطمینان از عدم برخورد آن با موانع یک خلبان به عنوان دستیار و برای کسب اطمینان در این پرنده حضور دارد. شرکت سازنده Robinson R-44 را هوشمندترین هلکوپتر جهان توصیف کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول