اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و فن آوری جهان

ناسا به مریخ هلکوپتر می فرستد

در حالی که مریخ نورد ناسا در حال اکتشافات جدید در سطح کره مریخ است، منابع مطلع از تولید هلکوپتر برای حرکت بر فراز مریخ خبر می دهند.

ناسا به مریخ هلکوپتر می فرستد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ورج،در حالی که مریخ نورد ناسا در حال اکتشافات جدید در سطح کره مریخ است، منابع مطلع از تولید هلکوپتر برای حرکت بر فراز مریخ خبر می دهند.

انتقال این هلکوپتر کوچک به مریخ با استفاده از مریخ نورد ناسا صورت می گیرد و از این طریق تصاویری هوایی از فاصله نزدیک از سطح این سیاره قرمز رنگ تهیه خواهد شد.

این هلکوپتر خودکار و خودران که هلکوپتر مریخ نام دارد از سال 2020 به کار گرفته می شود و با بررسی های خود روند حرکت مریخ نورد را هم تسهیل خواهد کرد و موانع احتمالی را بر سر راه آن شناسایی خواهد کرد.

البته با توجه به اینکه جو کره مریخ 100 برابر نازک تر از جو کره زمین است، حرکت یک هلکوپتر با دشواری های خاص خود همراه خواهد بود.

طراحی و تولید این هلکوپتر از چهار سال قبل در آزمایشگاه Jet Propulsion ناسا صورت گرفته و برنامه دقیق ناسا برای استفاده و به کارگیری آن مشخص نیست. هلکوپتر یادشده در زمین در ارتفاع 40 هزار پایی با موفقیت پرواز کرده، ولی این رقم در کره مریخ می تواند به 100 هزار پا افزایش یابد.

وزن این هلکوپتر 1.8 کیلوگرم بوده و سرعت چرخش باله های آن 10 برابر سریع تر از هلکوپترهای معمولی است.

https://www.theverge.com/2018/5/11/17346414/nasa-mars-2020-helicopter-atmosphere

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول