اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

تمام دستگاه‌های پایش آلاینده در کشور ساخته می‌شود

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تمام دستگاه‌های پایش آلاینده‌ها را می‌توانیم در کشور بسازیم و تکنولوژی‌های مفصلی در راستای توسعه اقدامات برای مقابله با آلودگی هوا وجود دارد.

تمام دستگاه‌های پایش آلاینده در کشور ساخته می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه افتتاح بیستمین نمایشگاه پژوهش فناوری و فن‌بازار کشور در جمع خبرنگاران درباره راه‌حل‌های دانش بنیانی برای مشکل آلودگی هوا اظهار داشت: امروز در رفع مشکلات مردم با تکیه بر دانش‌های روز تمرکز داریم که یکی از بحث‌های جدی روز مشکل آلودگی است.

به گفته وی اقداماتی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای رفع مشکل آلودگی هوا آغاز شده است که این اقدامات برای به ثمر نشستن همدلی همه را می‌طلبد و اراده جدی می‌خواهد.

ستاری گفت: اراده جدی در مسئولان مربوط وجود دارد اما بدون همدلی مردم نمی‌توان کاری از پیش برد. اگرچه تکنولوژی‌های مفصلی در راستای توسعه دانش مقابله با آلودگی هوا وجود دارد اما حمایت جدی از طرف کل اکوسیستم و جامعه مورد نیاز است.

 معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:‌در حوزه پایش شاخص‌های آلودگی هوا اقدامات خوبی انجام شده و تمام دستگاه‌های پایش آلاینده‌ها را می‌توانیم بسازیم و امیدواریم در حوزه آب و هوا هم اتفاقات خوبی رخ دهد.

ستاری گفت: در حال حاضر عمده تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز کشور را می‌توانیم از کالاهای ساخت داخل تامین کنیم و حتی صادرات داریم.

وی درباره حمایت از محصولات دانش‌بنیان برای ورود به بازار، گفت: دانشگاه‌ها برای خرید تجهیزات ۵۰ درصد تخفیف می‌‌گیرند و بخش خصوصی هم می‌تواند از لیزینگ صندق نوآوری و شکوفایی استفاده کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول