اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

ستاری: پروژه‌ ربات انسان‌نما نمادین است/ از تجاری‌سازی دانش فنی ربات حمایت می‌کنیم

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:‌ پروژه‌هایی مانند ربات انسان‌نما نمادین هستند تا بتوانیم فناوری‌های موجود در کشور را پیاده‌سازی و در جاهای دیگر استفاده کنیم اما از تجاری‌سازی دانش فنی ربات‌ها حمایت می‌کنیم.

ستاری: پروژه‌ ربات انسان‌نما نمادین است/ از تجاری‌سازی دانش فنی ربات حمایت می‌کنیم

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، در پاسخ به سوالی درباره تجاری‌سازی ربات بومی انسان‌نما اظهار داشت: ربات بومی انسان‌نمای سورنا 4 قابلیت‌های جدیدی نسبت به نسل‌های پیش از خود دارد اما در مجموع پروژه‌های این چنینی پروژ‌ه‌های نمادین هستند.

وی ادامه داد: هدف اصلی از تعریف این پروژه‌ها این است که بتوانیم دانش و فناوری‌های موجود در کشور در حوزه‌های مختلف را پیاده‌سازی کنیم و کاربرد علمی آنها را ببینیم.

وی ادامه داد: هدف نهایی این است که از دانش فنی موجود در کشور بتوانیم در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم.

ستاری گفت: البته معاونت علمی از این پروژه برای تجاری‌سازی حمایت مالی می‌کند و به مجریان طرح گفته‌ایم که اگر مشتری برای آن پیدا کنند حمایت ما را خواهند داشت.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: در حال حاضر مذاکراتی برای تجاری‌سازی دانش فنی ربات بومی در صنایع آموزشی و اسباب‌بازی شده است که باید منتظر نتیجه مذاکرات باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول