اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

رشد اقتصادغیرنفتی در 6 ماهه اول امسال به 0.5 درصد رسید

رئیس کل بانک مرکزی نوشت: در سه ماهه دوم سال 98 شاهد رشد اقتصادی مثبت 9.5 درصد بخش کشاورزی، رشد 0.6 درصد گروه صنعت و معدن و رشد 1.4- خدمات بودیم؛ بنابراین با رشد 0.6 درصد در سه ماهه دوم سال در مجموع رشد 0.5 درصدی برای نیمه اول سال ثبت می‌شود.

رشد اقتصادغیرنفتی در 6 ماهه اول امسال به 0.5 درصد رسید

به گزارش خبرنگاری فارس، عبدالناصر همتی در یادداشتی نوشت: یک خبر خوب و امیدوارکننده رشد مثبت تولید ناخالص داخلی بدون نفت، در 6 ماه اول سال 98 است. 

در سه ماهه دوم سال 98 شاهد رشد اقتصادی مثبت 9.5 درصد بخش کشاورزی، رشد 0.6 درصد گروه صنعت و معدن و رشد 1.4- خدمات بودیم. بنابراین با رشد 0.6 درصد در سه ماهه دوم سال در مجموع رشد 0.5 درصدی برای نیمه اول سال ثبت می‌شود. بخش نفت نیز شرایط خاص خود را دارد.

حضور محکم بانک مرکزی و مدیریت اصولی و علمی بازار ارز یک بار دیگر ثبات نسبی را به بازار ارز برگرداند. از همراهی مردم عزیز که فضای لازم را به سفته‌بازان و دلالان ندادند و همراهی لازم را با بانک مرکزی داشتند، قدردانی می‌کنم.

نظر، مربوط است به سرنوشت دو لایحه پالرمو و CFT. یقین دارم اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام حتما حساسیت موضوع و ضرورت تداوم مناسبات بانکی و پولی در شرایط تحریم را در نظر می‌گیرند. بپذیریم بانک مرکزی در حدی که در این شرایط سخت و حساس، تکلیف دارد، حقی هم در تصمیم‌سازی داشته باشد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول