اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

نظارت نمایندگان مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا بر انتخابات ازبکستان

برای نخستین بار نمایندگان پارلمان‌های کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا برای نظارت بر انتخابات مجلس عالی ازبکستان روز 22 دسامبر به این کشور اعزام می‌شوند.

نظارت نمایندگان مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا بر انتخابات ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا آماده است از توسعه دموکراتیک ازبکستان حمایت کند.

مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا در پایگاه خود گزارشی را منتشر کرد مبنی بر اینکه برای نخستین بار نمایندگان پارلمان‌های کشورهای عضو این سازمان برای نظارت بر انتخابات مجلس عالی ازبکستان روز 22 دسامبر به این کشور اعزام می‌شوند.

این هیئت مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا شامل بیش از 50 نماینده پارلمان‌های 25 کشور عضو مانند دانمارک، سوئد، آلمان، انگلستان، ایتالیا، فرانسه، هلند، استونی و لتونی است.

«کاری هنریکسون» معاون رئیس مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا ریاست این هیئت را بر عهده دارد.

مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا در بیانیه رسمی خود تاکید کرد که این تصمیم در مورد اعزام هیأت معتبر با آغاز اجرای اصلاحات گسترده در ازبکستان از جمله قانون انتخاباتی ارتباط دارد.  

ضمنا نمایندگان پارلمان‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا انتخابات قریب الوقوع را به عنوان آزمایش اصلاحات در دست انجام در ازبکستان تلقی می‌کنند و برای ارایه کمک همه جانبه به تحولات دموکراتیک در این کشور اعلام آمادگی نمودند.

نمایندگان پارلمان‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا از سال 1993 میلادی بر انتخابات کشورهای مختلف نظارت می‌کنند و تا امروز به بیش از 30 کشور عضو این سازمان از جمله انگلستان، آمریکا، آلمان و فرانسه سفر کردند.

نتیجه گیری و ارزیابی‌های مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا به ازبکستان در تکامل بیش از پیش قانون انتخابات و تجربه انتخاباتی کمک می‌کند.

طی 3 سال اخیر ازبکستان همکاری‌های خود را با مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش داد.

ازبکستان از سال 2017 میلادی در نشست های این مجمع به طور منظم شرکت می‌کند.

گفتنی است، نخستین بار گروه کامل ناظران دفتر نهاد‌های دموکراسی و حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز بر انتخابات مجلس عالی ازبکستان نظارت می‌کنند.

ناظران دفتر نهاد‌های دموکراسی و حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا فعالیت خود را در ازبکستان از 25 نوامبر سال جاری میلادی آغاز کردند.

انتخابات مجلس عالی ازبکستان و نهادهای محلی این کشور روز 22 دسامبر سال 2019 میلادی برگزار می‌شود.

هم اکنون در ازبکستان 5 حزب سیاسی از جمله حزب دموکراتیک خلق ازبکستان، حزب لیبرال دموکراتیک ازبکستان، حزب دموکراتیک ملی ازبکستان «ملی تیکلانیش» (رستاخیز ملی)، حزب سوسیال دموکراتیک ازبکستان «عدالت» و حزب اکولوژی ازبکستان به طور رسمی ثبت شده است.

در انتخابات پارلمانی ماه دسامبر 5 حزب سیاسی برای کسب 150 صندلی در مجلس عالی با هم به رقابت خواهند پرداخت.

انتخابات پارلمانی قبلی در ماه دسامبر سال 2014 و ژانویه سال 2015 میلادی برگزار شد.

پارلمان 2 مجلسی در ازبکستان نخستین بار در سال 2005 میلادی تشکیل شد.

در مجلس عالی 150 نماینده که در تاریخ 27 دسامبر سال 2009 میلادی توسط 4 حزب سیاسی و نهضت محیط زیست ازبکستان برای 5 سال انتخاب شده، به طور دائم فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول