اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

نظارت 300 نماینده سازمان امنیت و همکاری اروپا بر انتخابات ازبکستان

رئیس گروه ناظران دفتر نهاد‌های دموکراسی و حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا که برای نظارت بر انتخابات پارلمانی وارد «تاشکند» شده با معاون اول وزیر امور خارجه ازبکستان دیدار کرد.

نظارت 300 نماینده سازمان امنیت و همکاری اروپا بر انتخابات ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «تانا دی زولویتا» رئیس گروه ناظران دفتر نهاد‌های دموکراسی و حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا که برای نظارت بر انتخابات پارلمانی وارد «تاشکند» شده با «الهام نعمت اف» معاون اول وزیر امور خارجه ازبکستان دیدار کرد.

در این دیدار راهکارهای عملی همکاری‌های متقابل ازبکستان با گروه کامل ناظران دفتر نهاد‌های دموکراسی و حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا برای برگزاری انتخابات مجلس عالی این کشور و نهادهای محلی بررسی شد.

در این دیدار تاکید شد که روند انتخابات کنونی که در آن 5 حزب شرکت می‌کنند، تحت شعار «ازبکستان جدید- انتخابات جدید» برگزار می‌شود.

در این ارتباط بر اهمیت قانون جدید انتخاباتی ازبکستان با توجه به توصیه‌های دفتر نهاد‌های دموکراسی و حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا و انجمن جهانی سازمان‌های انتخاباتی تاکید شد.

این سند تحکیم موقعیت و نقش احزاب سیاسی و لغو سهمیه بندی را در نظر دارد و به حمایت از حقوق انتخاباتی شهروندان کمک می‌کند و ایجاد فهرست واحد الکترونیک رای دهندگان را در نظر دارد.   

در این زمینه در نمایندگی‌های دیپلماسی ازبکستان در خارج از کشور 55 حوزه انتخاباتی در 38 کشور ایجاد شده است.

بر اساس آمار مقدماتی، برنامه ریزی می‌شود بیش از 700 نفر ناظر بین المللی از 50 کشور جهان و سازمان‌های بین المللی  وارد ازبکستان شوند.

تانا دی زولویتا اعلام کرد که دفتر نهاد‌های دموکراسی و حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا برنامه ریزی کرده حدود 300 ناظر به ازبکستان اعزام کند که آنان در تمام مناطق این کشور، در بیشتر حوزه‌های انتخاباتی حضور و با نمایندگان 5 حزب سیاسی دیدار می‌کنند.  

در این دیدار طرفین همچنین در مورد ساز و کارها و شکل‌های همکاری‌های متقابل در دوران روند انتخاباتی به توافق رسیدند.  

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول