اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بازگشت «امیر غفور» به تمرینات لوبه/ مهمانی ذوب‌آهن در لیگ بسکتبال

بازگشت امیر غفور به تمرینات لوبه، مدال طلا برای دختر سنگنورد و رکورد جدید بوفون از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان، کشور و جهان در روزی که گذشت، بود.

بازگشت «امیر غفور» به تمرینات لوبه/ مهمانی ذوب‌آهن در لیگ بسکتبال

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در روز 24 آذر ماه علاوه بر این‌که آخرین وضعیت مصدومیت امیر غفور مشخص شد، کشتی‌گیر اصفهانی در انتخابی مسابقات جام تختی مدال برنز گرفت.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان اصفهان

✅ امیر غفور که در جریان رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به دلیل مصدومیت نتوانست تیم والیبال لوبه را همراهی کند از روز گذشته به تمرینات تیمش بازگشت.

لوبه بدون غفور راهی جمهوری چک شد تا مقابل چسکی به میدان برود؛ این بازی با نتیجه 3 بر یک به سود لوبه خاتمه پیدا کرد؛ غفور برای ادامه درمان خود در ایتالیا تحت نظر پزشک است تا در صورت بهبود شرایطش برای لوبه بازی کند.

✅ عباس مهدی‌زاده در وزن 82 کیلوگرم نشان برنز مسابقات انتخابی جام جهان پهلوان تختی را بر گردن آویخت؛ رقابت‌های کشتی فرنگی انتخابی جام تختی در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد، رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی دوم تا چهارم بهمن در شیراز برگزار می‌شود.

✅ هفته سیزدهم و پایانی دور رفت لیگ برتر بسکتبال امروز برگزار می‌شود و شورا و شهرداری قزوین میزبان ذوب‌آهن اصفهان خواهد بود؛ ذوب‌آهن با 4 برد و 7 باخت و کسب 15 امتیاز در رده دهم جدول قرار گرفته است.

✅ در پایان دور مقدماتی لیگ برتر دارد و در جدول رده‌بندی بخش مردان، حسین اعرابی از فولاد مبارکه سپاهان با 19‌ برد و یک تساوی و کسب 39 امتیاز صدرنشین است؛ همچنین در در جدول رده‌بندی بانوان، فاطمه صفی از فولاد مبارکه سپاهان با کسب 11 برد، 2 باخت و 7 تساوی و 29 امتیاز در جایگاه دوم و زینب ذوالفقاری از فولاد مبارکه سپاهان با کسب 11 برد، 4 باخت و 5 تساوی و 27 امتیاز و تفاضل کمتر در رده چهارم قرار گرفته‌اند.

✅ نشست مربیان تیم‌های لیگ برتری والیبال با مسئولان سازمان لیگ برای نحوه برگزاری رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور برگزار شد، در این جلسه مقرر شد تا مرحله پلی‌آف از 5 تا 10 فروردین ماه به صورت متمرکز به میزبانی تهران برگزار شود.

نکته جالب توجه در مورد رقابت‌های امسال این است که طبق مصوبه دو تیم نخست مرحله گروهی به صورت مستقیم راهی مرحله نیمه‌نهایی خواهند شد و تیم‌های سوم تا هشتم هم برای رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی با هم رقابت خواهند کرد، تیم والیبال سپاهان با 6 برد از 7 بازی در رده چهارم جدول رده‌بندی حضور دارد.

✅ یاسمن محمدی اوندی و فاطمه امینی خوزانی از اصفهان به همراه 25 هوگوپوش دیگر به رقابت‌های ورود به اردوی تیم ملی تکواندو بانوان دعوت شده‌اند، مسابقات ورود به اردوی تیم ملی تکواندو بانوان، اول دی با حضور هوگوپوشان نفرات برتر مسابقات آزاد کشوری، قهرمانی کشور و مدال‌آوران مسابقات بین‌المللی امسال برگزار می‌شود.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی کشور

✅ در آخرین روز از رقابت‌های سنگ‌نوردی نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا که در بنگلور هند برگزار شد، محیا دارابیان در ماده سرعت و در رده سنی نوجوانان A  موفق به کسب یک مدال طلای دیگر شد.

وی در مواد بولدرینگ و لید این مسابقات نیز موفق به کسب مدال‌های طلا و نقره در رقابت با حریفان ژاپنی و کره‌ای شده بود.

✅ پس از 2 روز رقابت فشرده بین نفرات حاضر در مرحله مقدماتی تیم ملی چهره 4 نفر راه‌یافته به مرحله نهایی مشخص شد؛ میعاد لطفی نماینده تهران با 6 پیروزی با کسب 12 امتیاز نفر اول راه یافته به مرحله نهایی لقب گرفت، امیررضا عباسی دیگر نماینده تهران با 4 برد و 10 امتیاز جایگاه دوم را به خود اختصاص داد.

آریا امیری از کردستان نیز با کسب 10 امتیاز سوم شد و حمید شمس البرز نفر چهارم راه یافته به مرحله نهایی این رقابت‌ها هستند.

✅ اسکی‌بازان رده سنی بزرگسالان و جوانان آلپاین برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی ترکیه (MURAT DEDEMAN CUP) عازم این کشور شدند، این مسابقات به میزبانی ارزروم ترکیه از 26 تا 29 آذرماه در رشته‌های مارپیچ کوچک و بزرگ برگزار می‌شود.

✅ رقابت های قهرمانی جهان قزاق کورس با حضور 250 شرکت کننده از 49 کشور جهان از 24 آذر ماه به میزبانی قزاقستان آغاز شد؛ احمد یزدان‌پناه به عنوان اولین نماینده ایران امروز در وزن 100- کیلوگرم به مصاف رقبای خود رفت و در مرحله نیمه نهایی با قبول شکست مقابل حریفی از کشور میزبان به کسب مدال برنز بسنده کرد.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی جهان

✅ در چارچوب هفته شانزدهم سری آ ایتالیا یوونتوس در تورین به مصاف اودینزه رفت، در ترکیب اصلی بیانکونری جی‌جی بوفون دروازه بان با نظر ساری از ابتدا حضور داشت.

بوفون با حضور در این دیدار به رکورد تعداد بازی دل‌پیرو با پیراهن یووه در سری آ رسید، بوفون و دل‌پیرو هر دو با پیراهن یووه 478 بازی به میدان رفته‌اند.

✅ در رقابت‌های لیگ بسکتبال NBA تیم دالاس موریکز که لوکا دونچیچ ستاره اسلوونیایی خود را کمتر از دو دقیقه در ترکیبش داشت، مقابل میامی هیت در وقت‌های اضافه 122 بر 118 نتیجه را واگذار کرد، دو تیم در وقت قانونی در امتیاز 112 برابر شده بودند.

در این بازی دونچیچ به دلیل مصدومیت از ناحیه مچ پا تنها دو دقیقه در ترکیب دالاس قرار گرفت و در این مدت 2 امتیاز را کسب کرد؛ بام آدبایو که این روزها ستاره میامی محسوب می‌شود، با کسب 18 امتیاز، 11 ریباند و 10 پاس منجر به گل تریپل دبل کرد.

✅ استادیوم ملی المپیک توکیو با ظرفیت 60 هزار نفری، با حضور شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن افتتاح شد، این استادیوم که توسط کنگو کوما معمار معروف طراحی شده، میزبانی مراسم افتتاحیه و اختتامیه بازی‌های المپیک 2020 خواهد بود؛ با توجه به افزایش گرما در زمان برگزاری بازی‌‌های المپیک، فن‌ها و سیستم‌های خنک‌کننده در ورزشگاه نصب شده‌اند.

انتهای پیام/63090/ص20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول