اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

افزایش شاخص بهره‌وری موقوفات سمنان در دستور کار است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: باید با برنامه‌ریزی صحیح و تهیه طرح‌های سرمایه‌گذاری دارای توجیه اقتصادی، نسبت به افزایش شاخص بهره‌وری موقوفات اقدام شود.

افزایش شاخص بهره‌وری موقوفات سمنان در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری فارس سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل تدینی ظهر امروز در جلسه کارگروه سرمایه‌گذاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اظهار کرد: به‌واسطه پیشینه دینی و مذهبی مردم در استان سمنان موقوفات متعدد و متنوعی وجود دارد که از دیرباز و با هدف رفع نیازهای روز جامعه وقف ‌شده‌اند. 

وی افزود: با توجه به  ساختار بافت‌های شهری و روستایی در گذشته و تغییر ساختارهای شهری و حتی روستایی، لازم است با تهیه طرح‌های سرمایه‌گذاری دارای توجیه اقتصادی نسبت به افزایش شاخص بهره‌وری موقوفات اقدام کنیم تا زمینه افزایش کمی و کیفی اجرای نیت واقفان فراهم شود. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: با بررسی‌های کارشناسی و پس از تهیه طرح، می‌توان با مشارکت سایر موقوفات و یا بخش خصوصی نسبت به سرمایه‌گذاری در موقوفات مستعد سرمایه‌گذاری اقدام کرد و عواید حاصل از سرمایه‌گذاری را در راستای نیات موقوفه هزینه کنیم. 

تدینی گفت: باید به این نکته توجه داشت که سرمایه‌گذاران به‌واسطه فراهم کردن بهتر زمینه اجرای نیات واقفان خیراندیش، در اقدام خیر واقفان مشارکت داشته و از ثواب کار خیر خود بهره‌مند ‌می‌شوند. 

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول