اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

شکوفایی اقتصادی موقوفات با سرمایه‌گذاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: وقف مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است و شکوفایی اقتصادی موقوفات با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری محقق خواهد شد.

شکوفایی اقتصادی موقوفات با سرمایه‌گذاری

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی ظهر امروز در کمیته سرمایه‌گذاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اظهار کرد: با توجه به وضع اعتبارات، یکی از اولویت‌ها و الزامات به جهت استقلال و خودکفایی، افزایش شاخص بهره‌وری موقوفات با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: ظرفیت‌های خوبی در موقوفات استان وجود دارد و باید تعریف پروژه‌های جدید در دستور کار معاونت بهره‌وری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قرار گیرد تا بدین‌وسیله نسبت به افزایش شاخص بهره‌وری موقوفات اقدام شود.

تدینی تصریح کرد: احیا و عمران و آبادانی موقوفاتی که به‌مرورزمان فرسوده شده‌اند نیز یکی دیگر از برکات سرمایه‌گذاری‌ها با مشارکت بخش خصوصی است.

وی گفت: در حال حاضر متقاضیانی برای مشارکت در سرمایه‌گذاری در موقوفات وجود دارند و این امر نشان‌دهنده اقبال خوب مردم جهت سرمایه‌گذاری در موقوفات دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان عنوان کرد: اقدامات بسیار خوبی در زمینه شناسایی موقعیت‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات انجام‌شده و پروژه‌هایی هم در شهرستان‌های مختلف آغازشده و برخی نیز به بهره‌برداری رسیده‌اند.

تدینی گفت: واقفان تیزبین همواره با نگاه دقیق به اطراف خود نسبت به شناسایی نیازهای جامعه نسبت به ایجاد موقوفاتی با نیت‌های اجتماعی و فرهنگی اقدام کرده‌اند و درآمد موقوفات بر اساس نیات تعیین‌شده از طرف واقف خیراندیش هزینه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خاطرنشان کرد: با سرمایه‌گذاری و افزایش شاخص بهره‌وری موقوفات، درآمد موقوفه افزایش چشمگیری خواهد یافت که منجر به افزایش کمیت و کیفیت اجرای نیت واقف خیراندیش در جهت نیات واقفان و رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی به‌وسیله اجرای نیات موقوفات خواهد شد.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول