اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

رشد 102 درصدی جمع‌آوری زکات در سلطانیه

رئیس شورای زکات شهرستان سلطانیه از رشد 102 درصدی جمع‌آوری زکات هشت ماه گذشته از سال جاری خبر داد و گفت: طی این مدت 8 میلیارد و 883 میلیون ریال ریال زکات جمع‌آوری شده است.

رشد 102 درصدی جمع‌آوری زکات در سلطانیه

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان حجت الاسلام عمران حسینی نسب شنبه‌شب در جلسه شورای زکات شهرستان سلطانیه با تاکید بر اهمیت زکات و وظیفه حکومت اسلامی اظهار کرد: اقامه نماز و ایتاء زکات از مهمترین برنامه‌های حکومت اسلامی است.

وی با بیان اینکه برای ترویج زکات به تلاش زیادی نیاز است تا اینکه مردم عین نماز، زکات را هم ادا کنند چرا که زکات حتی در بین بعضی از مومنین هم غریب است، افزود: ترویج زکات در جامعه نیازمند مجاهدت خستگی ناپذیر و تلاش مستمر است.

رئیس شورای زکات سلطانیه با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی انسان ثروتمند خود را مدیون و بدهکار نیازمندان می‌داند، افزود: تشریح فلسفه زکات، بیان واجب بودن زکات همچون نماز و تشریح مصرف زکات از عوامل تشویق به پرداخت این فریضه الهی است.

وی با بیان اینکه در جامعه تشکر و شکرگزاری کم است و در کنار بیان مشکلات و نقاط ضعف، عملکردها و خدمات بیان نمی‌شود، تصریح کرد: تخریب نهادهای انقلابی از جمله کمیته امداد از برنامه‌های شیطانی دشمنان است که عده‌ای هم برنامه دشمن را دنبال می‌کنند.

امام جمعه سلطانیه ادامه داد: بالاترین دلیل بر مورد اعتماد بودن کمیته امداد، زیر نظر ولایت فقیه بودن این نهاد است.

حسینی‌نسب با بیان اینکه برای سال ۹۸ جمع‌آوری 13 میلیارد و 400 میلیون ریال در شهرستان سلطانیه برنامه‌ریزی شده که در بازه زمانی هشت ماه گذشته از سال‌جاری ۱۰۲ درصد رشد داشته است، خاطر نشان کرد: در این مدت 8 میلیارد و 883 میلیون ریال زکات جمع‌آوری شده است.

رئیس شورای زکات شهرستان سلطانیه با تاکید بر اینکه در مصرف زکات فقرا و نیازمندان به پروژه‌های عمرانی اولویت دارند، افزود: طبق قانون ۸۰ درصد زکات برای معیشت و هزینه‌های زندگی فقرا و ۲۰ درصد آن برای پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود و با توجه به وضعیت معیشتی و اقتصادی رعایت این اصل لازم است.

انتهای پیام/73002/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول